اخبار

در حضور رؤسای جمهوری دو کشور : پژوهشگاه نفت و شرکت ملی نفت آفریقای جنوبی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

پژوهشگاه صنعت نفت ایران و شرکت ملی نفت آفریقای جنوبی، دقایقی پیش تفاهمنامه مشترکی را در زمینه GTL (تبدیل گاز طبیعی به سوخت مایع) امضا کردند.


به گزارش خبرنگار شانا، حمیدرضا کاتوزیان، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و باکسولا جی زوین، معاون رئیس شرکت ملی نفت آفریقای جنوبی در امور تامین بازرگانی و تدارکات، ظهر امروز (یکشنبه، پنجم اردیبهشت ماه) با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و جاکوب زوما، رئیس جمهوری آفریقای جنوبی و بیژن زنگنه وزیر نفت ایران، تقاهمنامه همکاری مشترکی را در زمینه GTL امضا کردند.

بر اساس این گزارش، پژوهشگاه صنعت نفت از مدتها پیش، مطالعه در حوزه GTL را آغاز کرده است و با توجه به پیشرفت فزاینده فناوری GTL در جهان، پژوهشگاه به روز کردن دانش فنی و کاهش قیمت تمام شده تولید محصول را در این زمینه مدنظر دارد.

استفاده از گاز طبیعی برای تولید سوخت مایع، علاوه بر افزایش کیفیت محصول، به سازگاری بیشتر با محیط زیست و کاهش آلودگی هوا می انجامد و با توجه به برخورداری کشور از منابع گاز فراوان و این که تاکنون کارخانه GTL در ایران احداث نشده است، همکاریهای ایران با کشورهای صاحب تجربه در زمینه مایع سازی گاز، می تواند دستاوردهای مثبت زیادی به همراه داشته باشد.

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی که به دعوت رئیس جمهوری کشورمان به ایران سفر کرده است، صبح امروز مورد استقبال رسمی حسن روحانی قرار گرفت. سفر رئیس جمهوری آفریقای جنوبی به تهران، نخستین سفر وی به جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود.

هیئت همراه زوما در این سفر حدود ١٨٠ نفر هستند، ٦ نفر از وزیران کابینه، زوما را در این سفر همراهی می کنند و حدود ٨٠ تا ١٠٠ نفر از فعالان اقتصادی آفریقای جنوبی از دیگر همراهان وی هستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829