امروز:
سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: صیانت از محیط زیست رویکرد محوری دولت است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: صیانت و حفاظت از محیط زیست، سیاست و رویکرد محوری دولت یازدهم با توجه به تنوع و گستردگی این حوزه در سطح کشور است.

به گزارش شانا، معصومه ابتکار روز دوشنبه (٣٠ فروردین ماه) در جلسه شورای اداری شهرستان دماوند با اشاره به نامگذاری امسال تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل افزود: برهمین اساس و با توجه به تاکید رئیس جمهوری و سیاستهای دولت، گامهای ارزشمندی در عرصه های مختلف همچون اقتصادی، سیاست خارجی، فرهنگی و اجتماعی برداشته شده است.

وی با بیان این که مسیر اصلی حرکت دولت یازدهم، تعالی و پیشرفت کشور است گفت: تحقق اصل مهم صیانت و حفاظت از محیط زیست مبتنی بر سیاست توسعه پایدار است، به گونه ایی که بتوانیم برنامه ها و سیاستهای حفظ محیط زیست را در کنار فعالیتهای عمراني، اقتصادی و توسعه ای عملیاتی و اجرایی کنیم.

ابتکار اظهار کرد: در شرایط کنونی نباید به دنبال ایجاد تعادل میان پیشرفت و محیط زیست باشیم بلکه باید همه فعالیتهای عمرانی کشور براساس ملاحظات زیست محیطی اجرا شوند.

معاون رئیس‌ جمهوری در ادامه به ابلاغ سیاستهای کلی نظام در حوزه محیط زیست از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این سیاستها در قالب ١٥ بند بسیار مهم در دستور کار دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه قرار گرفته و همین امر زمینه دلگرمی دوستداران محیط زیست و طبیعت را فراهم کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: علاوه بر این مهم، دولت تدبیر و امید پارسال توانست در سطح جهانی اتفاق مهمی را در راستای تاثیر سیاستهای توسعه پایدار رقم بزند به طوری که امروز این سیاستها با اهداف و شاخص گذاریهای کاملا مشخص و جهانی تدوین شده است.

ابتکار با اشاره به این که حفظ محیط زیست علاوه بر علم و دانش، نیازمند توان و جایگاه مدیریتی است، گفت: حفظ عرصه های طبیعی و زیست محیطی در شهرهایی همچون دماوند نیازمند برنامه ریزی جامع و مدیریت عالمانه است.

وی تصریح کرد: دراین مناطق اگر بر اساس ظرفیتهای زیستی منطقه نسبت به اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی برنامه ریزی نکنیم، قطعا آسیب خواهیم دید.

معاون رئیس جمهوری داشتن نگاه اقتصادی در راستای حفظ محیط زیست را ضروری خواند و افزود: اگر توجه به حفظ محیط زیست در اجرای پروژه های مدیریت پسماند، فاضلاب شهری، ایجاد تصفیه خانه دارای هزینه است، اما می تواند علاوه بر ایجاد اشتغال و درآمدهای پایدار، زمینه ترویج استفاده از کالاهای قابل بازیافت در چرخه تولید را فراهم کند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829