امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بانک ملت مشعل فروزان خاموش می شود

نخستین واحد مایع سازی گاز در دریا (FLNG) در ایران با استفاده از گازهای همراه نفت میدان فروزان و با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری بانک ملت به بهره برداری می رسد و به این ترتیب در کمتر از ٢ سال آینده، مشعل گاز میدان نفتی فروزان خاموش می شود.

علی اکبر رضایی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز نوگام (زیرمجموعه بانک ملت)، امروز (دوشنبه، ٣٠ فروردین ماه) در حاشیه مراسم امضای قرارداد فروش گازهای مشعل میدان فروزان که بین این شرکت و شرکت نفت فلات قاره ایران امضا شد، در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: بر اساس این قرارداد همکاری، با بهره مندی از تکنولوژیهای ترکیبی در طراحی و راه اندازی واحد FLNG و استفاده از مهندسان مشاور داخلی و خارجی، این پروژه ملی اجرایی خواهد شد.

وی در خصوص جزئیات این پروژه گفت: در صورتی که بخواهیم پلتفورمی مختص شیرین سازی و مایع سازی گازهای مشعل میدان فروزان ساخته شود، این پروسه حداقل به چهار سال زمان نیاز دارد؛ بنابراین در نظر داریم از شناور یا کشتی ساخته شده و آماده به این منظور استفاده کنیم و برای تطبیق شناور خارجی با مشخصات پروژه گازهای همراه نفت فروزان، از دانش و تخصص شرکتهای معتبر داخلی و خارجی بهره مند می شویم.

رضایی تصریح کرد: مذاکرات مربوطه با شرکتهای پیشروی بین المللی در این زمینه صورت گرفته است و تمام تلاش خود را بکار می گیریم تا در کوتاهترین زمان ممکن، این قرارداد به نتیجه برسد و از سوختن گازهای همراه نفت میدان فروزان جلوگیری شود.

اولویت، منافع ملی است نه مالی

وی با تاکید بر این که هدف اصلی بانک ملت از سرمایه گذاری در این پروژه، منافع ملی است، ادامه داد: سوختن گازهای مشعل این میدان نفتی علاوه بر تخریب محیط زیست، هدررفت منابع ملی را به همراه دارد و از این رو بانک ملت، عزم وزارت نفت دولت یازدهم را به منظور جلوگیری از سوختن گازهای همراه نفت ارج می نهد.

رضایی یادآور شد: به ثمر رسیدن این قرارداد همکاری، نه تنها همسو با اهداف زیست محیطی است، بلکه سودآوری زیادی نیز از محل فروش محصولات آن از جمله ال ان جی، ال پی جی و کاندنسیت عاید کشور می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، قرارداد فروش گازهای همراه نفت میدان مشترک فروزان، بعدازظهر امروز (دوشنبه، ٣٠ فروردین) میان سعید حافظی، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و علی اکبر رضایی مدیرعامل شرکت نفت و گاز نوگام امضا شد.

بر مبنای این قرارداد، مقرر شده است شرکت نفت و گاز نوگام با پشتوانه مالی بانک ملت و با همکاری شرکتهای معتبر داخلی و بین المللی، نخستین واحد FLNG کشور را در نهایت ظرف ٢٤ ماه آینده به بهره برداری برساند.

مدت زمان این قرارداد، هفت سال تعیین شده است که ٢ سال نخست برای راه اندازی نخستین واحد مایع سازی گاز در دریا (FLNG) و پنج سال به منظور بهره برداری از این پروژه در نظر گرفته شده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829