امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

با حضور مقامهای بلندپایه کشور و مدیران ارشد نفتی:همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اقتصاد مقاومتی» آغاز به کار کرد

همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» دقایقی پیش با حضور مقامهای عالیرتبه کشور و مدیران ارشد صنعت نفت، در سالن همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» صبح امروز (شنبه، ٢٨ فروردین ماه) و از دقایقی پیش با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیران نفت، جمعی از نمایندگان مجلس، روسای دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور و مدیران ارشد صنعت نفت آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش، این همایش در مسیر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی و با هدف بررسی چالشها و فرصتهای پیش روی شکل گیری صنعت نفتی دانش بنیان، در ابتدای سالی که به فرموده رهبر معظم انقلاب به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری شده است، در حال برگزاری است.

وزارت نفت به عنوان نخستین وزارتخانه ای که برنامه های خود را برای نیل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری آماده کرد، اکنون نیز برآن است با برگزاری همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» به معرفی اقدامهای اجرا شده و برنامه های آتی خود در این زمینه بپردازد و در این مسیر، از نظریات و پیشنهادهای صاحبنظران در حوزه های دولت و مجلس و همچنین نظریات نخبگان جامعه دانشگاهی کشور بهره مند شود.

در این همایش سه کارگاه جامع در حوزه سامانه های فناوری اطلاعات و ارتباطات در صنعت نفت برگزار می شود و هفت پنل تخصصی نیز برگزار خواهد شد که پنل نخست به بررسی نقش دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه بالادست صنعت نفت (اکتشاف و تولید) اختصاص دارد و در پنل دوم، نقش دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری در حوزه پایین دست این صنعت (صنایع پالایش؛ پتروشیمی و گاز) بررسی می شود.

نقش شرکتهای اکتشاف و تولید (E&P) و شرکتهای پیمانکار عمومی (GC) در انتقال و توسعه فناوری برای تحقق صنعت نفت دانش بنیان در پنل سوم و نقش شرکتهای مذکور در ارتقای توان داخل (Local Content) با سیاست بازار در مقابل توسعه فناوری در پنل چهارم همایش مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

نقش پروژه ساخت ١٠ گروه کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در انتقال و توسعه فناوری با مزیت تجاری-رقابتی و با رویکرد افزایش توان زنجیره ارزش صادرات خدمات فنی-مهندسی در پنل پنجم و موضوع بهینه سازی مصرف انرژی از طریق اصلاح فرایندها و انتقال و توسعه فناوریهای بهینه سازی در پنل ششم بررسی می شوند. همچنین نقش نهاد تنظیم کننده مقررات (رگولاتوری) برای انتقال و توسعه فناوری و ارتقای توان داخل برای تحقق اهداف صنعت نفت دانش بنیان در دستور کار پنلهای ششم و هفتم همایش قرار می گیرد.

همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای اقتصاد مقاومتی» که از صبح امروز (٢٨ فروردین ماه) در سالن همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز بکار کرده است، ساعت ١٩ امشب به کار خود پایان می دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829