اخبار

عضو فراکسیون نفت و گاز مجلس: ایران به احیای سهم خود در بازار جهانی نفت مصمم است

عضو فراکسیون نفت و گاز مجلس با رد اظهارات مسئولان سعودی درباره سقف تولید نفت ایران گفت: ایران موضوع بازپس‌گیری سهم خود را در بازار جهانی نفت با جدیت پیگیری می‌کند.

علی ایرانپور در گفتگو با خبرنگار شانا، درباره موضع ایران درباره وضع بازار نفت گفت: به‌طورکلی عربستان درزمینه های مختلفی با ایران وارد چالش می‌شود و می کوشد منافع ایران را زیر پا بگذارد. بنابراین درباره ثابت نگه‌داشتن سقف تولید، یک پیش‌شرط وجود دارد و آن‌هم احیای سهم ایران در بازار جهانی نفت برابر با حجمی بیش از زمان اعمال تحریمهاست و بعدازآن مسئولان کشور می توانند تصمیم بگیرند که موضعشان درباره وضع بازار چه باشد.
عضو فراکسیون نفت و گاز مجلس با اشاره به سوابق طولانی ایران در بازار جهانی نفت گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به حقوق نفتی‌اش شود بنابراین ایران راهبرد بازپس‌گیری سهم خود را پیگیری می‌کند.

این نماینده مجلس افزود: باید سهم ایران به‌تناسب ظرفیت و حقی که دارد افزایش یابد. ازاین‌رو افزایش سهم این کشور در بازار جهانی نفت دور از واقعیت نیست.
وی اظهارات مسئولان سعودی را ناشی از کاستی آنها در شناخت واقعیتها دانست و افزود: ایران این‌گونه سخنان را درباره سقف تولید نفت نمی‌پذیرد بنابراین موضع وزیر نفت کشورمان در این زمینه سازنده است.

عضو فراکسیون نفت و گاز گفت: بخشی از هراس سعودیها از بازگشت ایران به بازار جهانی نفت به تحقق نیافتن اهداف آنها در منطقه بازمی‌گردد زیرا عملکرد دیپلماسی ایران در منطقه مناسب بوده است، بنابراین مسئولان عربستان گمان می‌کنند با نگه‌داشتن تولید نفت ایران در سطوح پایین مانع موفقیت‌های بیشتر ایران می‌شوند این درحالی‌ است که کمکهای ایران به برخی از نقاط منطقه به شکل مستشاری است.

ایرانپور، توان ایران را چندوجهی دانست و گفت: کشورمان در زمینه های مختلف ازجمله بخش معدن و پتروشیمی دارای مزیت نسبی است که می‌تواند ایران را در فهرست کشورهای برخوردار قرار دهد بنابراین اتکای ایران تنها به نفت و درآمد آن نیست.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829