امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری نقشه راه محیط زیست کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: 
سازمان برای اجرایی کردن برنامه اقتصاد کم کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهینه سازی مصرف انرژی، علاوه بر ساز و کارهای اجرایی و اقتصادی از جریان سازی اجتماعی مانند آنچه در چالش ١٨ درجه عنوان شد، کمک خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص مهمترین برنامه های سال ٩٥ این سازمان گفت: چندی قبل مهمترین اقدامهای انجام شده در سال ٩٤ معرفی شد، اکنون با مروری بر چشم‌انداز سال ٩٥ که دوره پساتحریم به شمار می‌رود، امیدواریم بتوانیم از فرصتها برای بکارگیری فناوریهای نوین و سبز بهره ببریم.

وی افزود: کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ علاوه بر ٧ کلانشهر با جدیت و مدیریت منسجم و نظارت سازمان حفاظت محیط زیست دنبال می‌شود، برخی مراکز استانها مکلف به ارائه برنامه های خود هستند تا تعداد شهرهای دارای برنامه کاهش آلودگی هوا به حدود ٢٠ شهر برسد.

ابتکار تصریح کرد: مقابله با گرد و غبار که برنامه استانی و شناسایی کانونهای آن در سالی که گذشت صورت گرفت، در دستور کار سازمان جنگلها و مراتع و ستاد ملی قرار می‌گیرد، از سوی دیگر همکاریهای دوجانبه و بین‌المللی در ابعاد مختلف بویژه برای مهار گرد و غبار با توجه به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل درباره مقابله با این پدیده ادامه می‌یابد، برای همکاریهای منطقه‌ای، بویژه دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان تلاش بیشتری انجام می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: سازمان برای اجرایی کردن برنامه اقتصاد کم کربن و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و بهینه سازی مصرف انرژی، علاوه بر ساز و کارهای اجرایی و اقتصادی از جریان سازی اجتماعی مانند آنچه در چالش ١٨ درجه عنوان شد، کمک خواهد گرفت.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829