اخبار

وزیر نیرو : برای دستیابی به یک اقتصاد شکوفا باید بحث اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال کنیم

وزیر نیرو با بیان این که برای دستیابی به یک اقتصاد شکوفا باید بحث اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال کنیم و در مقابل فشارهایی که از خارج بر کشور وارد می‌شود باید کشور مقاوم و استوار باشد، گفت: زمان تحلیل و بررسی اقتصاد مقاومتی به پایان رسیده و اکنون زمان اجرای جهادی طرحهای آب و برق است.

به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت چیان دیروز (پنجشنبه ١٢ فروردین ماه) در نخستین نشست شورای معاونان و مدیران ارشد وزارت نیرو در تالار همایش‌های شرکت آب و فاضلاب مشهد با تاکید بر نامگذاری امسال با نام «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» به عنوان راهبرد فعالیتهای صنعت آب و برق، اظهار کرد: حدود دو سال و دو ماه از آغاز اجرای طرح اقتصاد مقاومتی گذشته است و در این باره رهبر معظم انقلاب تاکیدهای بسیاری داشته‌اند؛ این مسئله از جانب دولت نیز مورد توجه قرار گرفته است، همچنین رئیس جمهوری تاکید زیادی در این مورد داشتند.
وی افزود: افزون بر این که موضوع اقتصاد مقاومتی از جمله موضوعهای مطرح شده از جانب مقام معظم رهبری است و باید اجرا شود، خود ما نیز به آن نیاز داریم، زیرا برای دستیابی به یک اقتصاد شکوفا باید بحث اقتصاد مقاومتی را با جدیت دنبال کنیم و در مقابل فشارهایی که از خارج بر کشور وارد می‌شود باید کشور مقاوم و استوار باشد.

وزیر نیرو ادامه داد: برای عمل به اقتصاد مقاومتی دولت حدود بیش از ٦٠٠ طرح مرتبط را تصویب کرده و در این باره شورای اقتصاد مقاومتی تشکیل داده شده و ١٢ کارگروه نیز ایجاد شده است که دستگاههای مختلف در این کارگروهها شرکت کرده اند و وزارت نیرو نیز در چهار کارگروه شرکت کرده است.

چیت‌چیان تصریح کرد: وزارتخانه‌ها طرحهای تصویب شده در ستاد اقتصاد مقاومتی را براساس اولویت در دستور کار اجرایی قرار داده است و در دستور کار اجرای طرحهای اقتصاد مقاومتی از منابع مختلفی استفاده شده است که از جمله برنامه‌های راهبردی برای اقتصاد مقاومتی و یا همسو با دیگر سیاستهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی سپس ادامه داد: اقدامهایی که تاکنون از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ٩٤ صورت گرفته همسو با این هدف بوده است.
وی خطاب به دیگر مدیران اظهار کرد: مدیران بخشهای مختلف گزارش عملکردهای خود را به معاونت برنامه‌ریزی ارسال کنند و در برای عمل به سخنان رهبر معظم انقلاب، در مهر ماه سال آینده سمیناری در این باره برگزار خواهد شد.

وزیر نیرو در ادامه به مبارزه با رانت خواری و جلوگیری از فساد اداری اشاره کرد و افزود: در بخش‌های مختلف بدنه این وزارت‌خانه باید از بروز چنین موضوعهایی جلوگیری کنیم و همچنین در زمان برگزاری مناقصه ها در انتخاب پیمانکاران باید مراقبتهای دو چندان را داشته باشیم.
وی سپس به موضوع حفاظت از منابع اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع آب و مدیریت آن‌ها در برنامه‌ها و سیاستهای اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

وزیر نیرو در پایان با تاکید بر این موضوع که تحلیل و بررسی درباره اقتصاد مقاومتی در دستور کار فوری دولت بود، افزود: دیگر زمان تحلیل و بررسی در این باره به پایان رسیده است و تنها باید زمان خود را در راستای اجرا بگذاریم و باید طرح‌های جهادی را دنبال کنیم.
لزوم توجه به افزایش بهره‌وری
در ادامه گردهمایی مدیران وزارت نیرو، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اظهار کرد: در دو ساله گذشته دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی داشته است، با توجه به فضای مثبتی که در این راستا بوجود آمده، امیدواریم بهتر از گذشته نیز در این باره گام برداریم.

هوشنگ فلاحتیان ادامه داد: نکته حائز اهمیت این که بهتر است اهداف وزارتخانه را بخش بندی کنیم و به شرکتهای زیر مجموعه نیز ابلاغ کنیم و همچنین اقدام در راستای مدیریت جهادی است که همانند بحث کاهش تلفات در بخش صنعت برق در مورد این موضوع نیز گام برداریم.
وی سپس افزود: به اذعان بیشتر مسئولان سال ٩٤ کشور در یکی از بدترین شرایط اقتصادی پس از انقلاب به سر می‌برد که یکی از دلایل آن کاهش خیره کننده قیمت نفت بود، اما خوشبختانه صنعت آب و برق وضع مطلوبی داشت.

فلاحتیان ابراز امیدواری کرد که سال ٩٥ از نظر اقتصادی سالی پر بار تر از سال ٩٤ خواهد بود و در پایان افزود: باید بپذیریم که اکنون به بحث اقتصاد جهانی نزدیک می‌شویم و باید بتوانیم در راستای سخنان رهبری درباره افزایش بهره‌وری گام برداریم و هرآنچه در توان داریم را انجام دهیم.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829