اخبار

گزارش اولیه پروژه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان تهیه شد

شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با تهیه گزارش اولیه Desk Study پروژه خط لوله صادرات گاز ایران_ عمان، تولید مدارک مهندسی پایه بخش خط لوله خشکی را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، مطالعه طرح ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به عمان در دو بخش خشکی و دریایی تعریف شده است که مطالعه بخش دریایی صادرات گاز ایران به عمان، ٢٩ شهریورماه پارسال به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC) سپرده شد و قرارداد آن میان مدیران عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و سیف بن حمد السلمانی، مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی پروژه ها در وزارت نفت و گاز عمان امضا شد.

براین اساس از ابتدای اجرای کار تاکنون، جلسات KOM با کارفرمایان برگزار شده و پیشنهادهای فنی پیمانکاران عملیات مساحی برای نهایی کردن خط لوله بررسی شده است.

سلطان‌نشین عمان از سالهای پیش خواهان دریافت گاز از ایران بوده است و در همین زمینه در اسفندماه ١٣٩٢ قراردادی با ایران برای واردات روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز امضا کرد.

قرارداد فروش گاز ایران به عمان در سال ٢٠١٣ امضا شد و این قرارداد ٦٠ میلیارد دلاری، برای ٢٥ سال اعتبار دارد.

به این ترتیب تاکنون گزارش اولیه Desk Study پروژه خط لوله ایران_ عمان تهیه شده و تولید مدارک مهندسی پایه بخش خط لوله خشکی نیز از سوی شرکت تاسیسات دریایی آغاز شده است.

علیرضا کاملی، مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران اسفندماه در گفتگو با خبرنگار شانا با اشاره به این که مطالعه بخش خشکی احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان از ٢ ماه گذشته آغاز شده است، درباره مطالعه بخش دریایی آن نیز اظهار کرد: قرار است کار مطالعه بخش دریایی این پروژه که به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران سپرده شد تا پایان مردادماه به پایان برسد.

به گزارش شانا، براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو کشور می شود.

خط لوله گاز ایران به عمان، ظرفیت انتقال روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی را خواهد داشت و این ظرفیت می تواند با توجه به نیاز بازار، تا ١,٥ میلیارد فوت مکعب نیز افزایش یابد؛ پیش بینی می شود ساخت این پروژه تا سال ٢٠١٧ میلادی تکمیل شود.

عمان دومین شریک تجاری ایران در میان کشورهای حوزه خلیج فارس به شمار می‌رود.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829