اخبار

زنگنه در پیام تبریک فرا رسیدن ٢٩ اسفندماه و سال ٩٥: برنامه های صنعت نفت بر محور اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال شد

وزیر نفت با بیان این که صنعت نفت در سال ٩٤ مسئولیتهای خطیر خود را در تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای صنعت نفت بر محور اصول اقتصاد مقاومتی با جدیت دنبال کرد، گفت: سهم از دست رفته ایران از بازار نفت در این سال باز پس گرفته شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه در پیام نوروزی با بیان این که در سال ٩٤ با همت و تلاش دولت و توانمندی و کاردانی مدیران سیاسی شایسته این مرز و بوم، برجام به سرانجام رسید، افزود: با لغو تحریمهای ستمگرانه، گشایش فضایی جدید در روابط و همکاریهای داخلی و بین المللی کشور محقق شد.

وی گفت: کارکنان صنعت نفت نیز همچنان که در همه مقاطع و مراحل حساس و سرنوشت ساز کشور حضور فعال و مؤثر داشته اند، پارسال نیز وظایف و مسئولیتهای خطیر خود را در تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای صنعت نفت که بر محور اصول اقتصاد مقاومتی و برنامه های توسعه، تدوین شده، با جدیت دنبال کردند و به حق که جلوه دیگری از خودباوری و توانمندی را به منصه ظهور رساندند.

متن کامل پیام نوروزی بیژن زنگنه، وزیر نفت در ادامه می آید:

یا مقلب القلوب و الابصار
یا مدبر اللیل والنهار
یا محول الحول و الاحوال
حول حالنا الی احسن الحال

همکاران گرامی

حلول سال نو، آغاز بهار و فرارسیدن نوروز باستانی را به همه شما عزیزان در خانواده بزرگ صنعت نفت تبریک و تهنیت عرض می کنم.

سال ١٣٩٥ را در حالی آغاز می کنیم که به فضل الهی ، سالی را که مقام معظم رهبری آن را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کرده بودند، با توفیقات فراوان پشت سر می گذاریم.

در این سال با همت و تلاش دولت وتوانمندی و کاردانی مدیران سیاسی شایسته این مرز و بوم ، برجام به سرانجام رسید و با لغو تحریم های ستمگرانه ،گشایش فضایی جدید در روابط و همکاریهای داخلی و بین المللی کشورمحقق شد. همچنین حضور و مشارکت گسترده مردم در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آستانه سال جدید شکوه اقتدار ملی را دو چندان کرد.

کارکنان صنعت نفت نیز همچنان که در تمام مقاطع و مراحل حساس و سرنوشت ساز کشور حضور فعال و مؤثر داشته اند، در سال گذشته نیز وظایف و مسئولیتهای خطیر خود را در تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای صنعت نفت که بر محور اصول اقتصاد مقاومتی و برنامه های توسعه، تدوین شده، با جدیت دنبال کردند و به حق که جلوه دیگری از خودباوری و توانمندی را به منصه ظهور رساندند. از جمله تکمیل و افتتاح مگاپروژه توسعه فازهای ١٥ و ١٦ پارس جنوبی، تلاش برای باز یابی موقعیت و جایگاه صنعت نفت کشور در عرصه ها و مجامع بین المللی، بازگرداندن سهم از دست رفته ایران از بازار نفت و افزایش تولید و صادرات نفت خام و میعانات گازی، تلاش برای جذب فناوری در بخشهای بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، تلاش برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای اجرای طرحهای بزرگ، بهره برداری از هزاران پروژه گازرسانی ، آغاز عملیات گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان، عقد قرارداد برای صادرات گاز به عراق، توسعه گازرسانی به نیروگاه ها، اقدامات گسترده در جهت حفظ محیط زیست، برگزاری موفقیت آمیز نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز GECF ، توسعه فعالیتها در مناطق مرزی و حوزه های مشترک نفت و گاز به ویژه در غرب کارون و پارس جنوبی، تصویب و معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی، شتاب بخشیدن به توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، برنامه ریزی برای توانمندسازی نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی صنعت نفت، انجام مذاکرات و تفاهم با شرکتهای معتبر بین المللی و برنامه های حمایتی و مشارکتی دیگری که مستقیماً رفاه، سلامتی و امنیت مردم را به همراه دارد، از فعالیتهای چشمگیر کارکنان صنعت نفت در طول سال گذشته است.

بدون شک آثار و برکات این حجم عظیم فعالیتها نصیب مردم نجیب و شرافتمند کشورمان خواهد شد و ایشان از مزایای توسعه فضای کسب و کار، ایجاد اشتغال، افزایش نرخ رشد اقتصادی، کاهش تورم و مواهب بسیار دیگر برخوردار خواهند شد.

در سالی که پیش رو داریم، انشاءالله با رفع مشکل کمبود منابع مالی، بایستی توسعه شتابان طرحهای صنعت نفت درمیدانهای مشترک نفت و گاز و جبران عقب افتادگی ها را دنبال کرده و فازهای مختلفی از میدان مشترک پارس جنوبی و میدانهای مشترک غرب کارون به تولید رسیده وافتتاح شوند و تولید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس آغاز شود. همچنین باید عقد قراردادهای توسعه میدانهای مشترک و ازدیاد برداشت از میدانهای اصلی تولید نفت کشور در چارچوب مدل جدید قراردادهای نفتی دنبال شود. بر همین اساس با توکل به خداوند متعال، سال آینده برای صنعت نفت کشور با تلاشهای شما کارکنان این صنعت، سالی سرشار از فعالیتهای امیدبخش و توسعه برای این بخشها و کشور عزیزمان خواهد بود.

در پایان فرصت را غنیمت شمرده ضمن گرامی داشت ٢٩ اسفند سالروز ملی شدن صنعت نفت ایران و تجلی اراده ملی در خلع ید از تسلط بیگانگان بر منابع کشور، از تک تک همکاران گرانقدر و خانواده های معزز آنان که پیوسته نقشی بسیار مهم در تحول و اعتلای این صنعت عظیم داشته اند، تشکر و قدردانی کرده، سالی پربار وسرشار از موفقیت و نیک روزی را برای همه عزیزان از درگاه خالق منان مسئلت می کنیم.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829