امروز:
سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

نرخ کارمزد فروش سی ان جی اواسط بهار ٩٥ اعلام می شود

 مدیر جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد که کارمزد فروش جایگاه داران سی ان جی با احتساب نرخ تورم حداکثر تا پایان اردیبهشت یا اوایل خردادماه سال آینده اعلام می شود.

امیر وکیل‌زاده، مدیر طرح ساخت و توسعه جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که همیشه کارمزد فروش جایگاهداران با افزایش قیمت سی ان جی دستخوش تغییر می شد، گفت: با توجه به این که دولت تصمیمی برای افزایش قیمت سی ان جی ندارد، بنابراین باید راهکار متفاوتی را برای افزایش کارمزد پیدا کرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی با اقدامهای انجام شده پیش بینی می شود حداکثر تا پایان اردیبهشت یا اوایل خردادماه سال آینده، رقم افزایش کارمزد فروش جایگاهداران اعلام شود.

وکیل زاده درباره افزایش کارمزد فروش جایگاهداران اظهار کرد: بدون شک با اقدامهای کارشناسی صورت گرفته، افزایش کارمزد بر اساس نرخ تورم خواهد بود.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر امکان تعطیلی جایگاههای سی ان جی در ایام نوروز، این موضوع را بعید دانست و تصریح کرد: بدون شک با شناخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و اعتماد حاصل شده، جایگاهداران به هیچ عنوان جایگاههای خود در ایام نوروز که زمان اوج فروش و خدمت رسانی به مردم است، تعطیل نخواهند کرد.

مدیر سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، با بیان این که با روی کار آمدن دولت یازدهم چند گام مهم برای رونق کسب و کار در عرصه جایگاهداری و عرضه مستمر و در دسترس برای مصرف کنندگان سی ان جی (گاز طبیعی فشرده شده) در کشور برداشته شده است، افزود: سال ٩٣ با انجام محاسبات لازم، اصلاح ضریب میترینگهای ورودی به جایگاه (کنتورهای شرکت ملی گاز ایران) و دیسپنسرهای توزیع نهایی سوخت در جایگاههای سی ان جی با دستور بیژن زنگنه، وزیر نفت صورت گرفت که بر این اساس، ضریب تصحیحی معادل سه درصد گاز اندازه گیری شده حجمی ورودی به جایگاه میان تحویل دهنده و تحویل گیرنده درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد: همسو با حل مشکل جایگاهداران سی ان جی با توجه به این که تامین گاز از منابع مختلف گازی در کشور انجام می شود و طی فرآیند انتقال، گاز طبیعی در معرض شرایطی از جمله زمان انتقال و دمای محیط قرار می گیرد، ممکن است سبب ایجاد تفاوتهایی در جرم حجمی (چگالی) گاز نسبت به شرایط استاندارد (٠,٧٤ کیلوگرم به ازای یک متر مکعب) شود.

وکیل زاده تصریح کرد: پایه جرم حجمی گاز را به عددی کمتر از آنچه ممکن است در عمل اتفاق بیفتد محاسبه و جرم حجمی گاز ورودی به جایگاه را معادل ٠,٦٩ کیلوگرم بر مترمکعب محاسبه کردیم تا در این میان هیچ گونه اجحافی در حق جایگاهداران و مصرف کنندگان نهایی صورت نگیرد.

وکیل زاده تاکید: در همین راستا، وزارت نفت با افزایش دو برابری کارمزد جایگاهداران این نرخ را از حدود ٤٠٠ ریال به ازای توزیع هر مترمکعب سی ان جی به رقم ٨٠٠ ریال به ازای هر مترمکعب گازی افزایش داد.

به گفته وی، همه اقدامهای صورت گرفته موجبات کاهش مشکلات جایگاهداران و اعتراضها را در پیش داشت که سرانجام سبب افزایش اعتماد میان شرکت ملی پخش و جایگاهداران سی ان جی شد.

مدیر سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، با اشاره به این که شرکت پخش برخلاف جایگاههای سوخت مایع با جایگاهداران سی ان جی شرکت ملی پخش ارتباط مالی ندارد، عنوان کرد: روال کار سی ان جی این است که جایگاهدار گاز را به مشتری تحویل می‌دهد و پول آن را دریافت می‌کند و گاز‌بهای جایگاه محاسبه و قبض گاز پرداخت می‌شود و مابه‌التفاوت به جایگاهدار تعلق می‌گیرد.

وی در پایان گفت: تاکنون تعداد دو هزار و ٣٢٠ جایگاه سی ان جی در سراسر کشور راه اندازی شده است که کمتر از ٥ یا ٤ درصد آنها به دلایل فنی، غیرفنی، بدهی گازی و اختلافهای حقوقی تعطیل هستند و بقیه در حال فعالیت و ارائه خدمت به مردم هستند و تاکنون هیچ گونه خبری مبنی بر تعطیلی جایگاههای سی ان جی دریافت نکرده ام و با شرایط پیش آمده هرگونه تعطیلی جایگاههای سی ان جی را دور از ذهن می دانم.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829