اخبار

همزمان با سفر وزیر نفت به بندرعباس مشعل پالایشگاه ستاره خلیج فارس روشن شد

همزمان با سفر وزیر نفت به استان هرمزگان، مشعل پالایشگاه ستاره خلیج فارس روشن شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بندرعباس، مشعل پالایشگاه ستاره خلیج فارس صبح امروز (شنبه، ٢٢ اسفندماه) روشن شد؛ رویدادی که از آغاز عملیات فرایند تقطیر و تسویه بنزین در بزرگترین و نخستین پالایشگاه میعانات گازی کشور حکایت دارد.

بر اساس این گزارش، هم اکنون بیژن زنگنه وزیر نفت و هیئت همراه در حال بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس هستند.

به گزارش شانا، پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با ظرفیت پالایش روزانه ٣٦٠ هزار بشکه میعانات گازی با هدف رفع تنگناهای تولید میعانات گازی در فازهای پارس جنوبی، همچنین رفع نیازها و مصارف داخلی در سه فاز ١٢٠ هزار بشکه ای با ظرفیت تولید ٣٦ میلیون لیتر بنزین در روز در حال احداث است. با توجه به این که مجموع تولید بنزین در پالایشگاه های کشور، حدود ٦٥ میلیون لیتر در روز است، پالایشگاه ستاره خلیج فارس به تنهایی قادر است معادل ٦٠ درصد تولید همه پالایشگاههاي کشور، بنزین تولید کند.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس بزرگترین و نخستین پالایشگاه میعانات گازی کشور است که بهره برداری از آن، افزون بر خودکفایی در تولید فرآورده های نفتی، ایران را برای نخستین بار از وارد کننده به صادر کننده فرآورده های نفتی بدل می کند. همچنین بهره برداری از این پالایشگاه مهم و راهبردی را می توان تبلور سیاستهای اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری همسو با جلوگیری از خام فروشی و تبدیل میعانات گازی به فرآورده های با ارزش تر دانست که از اولویتهای وزارت نفت و دولت تدبیر و امید به شمار می آید.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829