امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

مدیرکل دفتر برنامه راهبردی و تنظیم مقررات ساتبا اعلام کرد:
صرفه‌جویی ۱.۶ میلیارد مترمکعبی گاز طبیعی با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

مدیرکل دفتر برنامه راهبردی و تنظیم مقررات سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق ایران گفت: توسعه ۸۴۷ مگاوات انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور تاکنون منجر به صرفه‌جویی بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیون‌ متر مکعب گازطبیعی در کشور شده است.

به‌گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت نیرو، «سالار آتش‌پر» افزود: در آذرماه سال جاری با تولید بیش از ۸۲ میلیون‌کیلووات‌ساعت انرژی تجدیدپذیر در کشور از انتشار ۵۵ هزار تن گاز گلخانه‌ای و همچنین ۳۰۰ تُن آلاینده‌های محلی جلوگیری شد.

وی همچنین از صرفه‌جویی ۱۸ میلیون لیتری آب در آذرماه امسال خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این، برق تولیدشده از منابع پاک در ماه گذشته صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی به میزان ۲۳ میلیون مترمکعب معادل گاز طبیعی را محقق کرده است.

مدیرکل دفتر برنامه راهبردی و تنظیم مقررات خاطرنشان ساخت: تاکنون با توسعه حدود ۸۴۷ مگاوات انواع نیروگاه تجدیدپذیر در کشور با تزریق ۵ هزار و ۶۵۰ میلیون کیلووات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری برق کشور مصرف سوخت‌های فسیلی را به میزان هزار و ۶۰۵ مگاوات کاهش داده است و این امر کمک شایانی به کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌کند.

آتش‌پر با بیان اینکه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی به‌ترتیب با ۴۱۳.۶ مگاوات و ۳۰۳.۱۸ مگاوات بیشترین سهم را در تولید برق تجدیدپذیر داشته‌اند، گفت: در حال حاضر توسعه مولدهای تجدیدپذیر مختص مشترکان با استقبال خوبی همراه بوده است، به‌طوری‌که تا پایان آذرماه ۴ هزار و ۶۵۱ مولد خورشیدی و بادی با مجموع ظرفیت ۵۴ هزار و ۹۳۰ کیلووات توسط مشترکان برق با همکاری شرکت‌های توزیع نیروی برق استانی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی جلوگیری از انتشار سه هزار و ۷۸۵ تُن گاز گلخانه‌ای و همچنین ۲۳ هزار و ۷۰۰ تُن انواع آلاینده‌های محلی به‌واسطه تولید برق از منابع تجدیدپذیر تا پایان آذرماه امسال خبر داد و خاطرنشان ساخت: بهره‌برداری از این نوع نیروگاه‌ها در کشور تا پایان ماه گذشته مانع از مصرف هزار و ۲۴۳ میلیون لیتر آب که در تولید برق از نیروگاه‌های حرارتی از آن استفاده می‌شود، شده است.

به گزارش ایرنا، پیشترمدیرکل دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع ساتبا گفت: از سال ۱۳۹۷ تاکنون با انجام مطالعات پتانسیل‌سنجی، موفق به شناسایی ۱۲۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک در کشور شده‌ایم.

 «میترا غلامی» افزود: از پاییز سال ۱۳۹۷ دفتر پتانسیل‌سنجی و ارزیابی منابع ساتبا تهیه مجموعه کتابچه‌های "شناسایی سایت‌های پرپتانسیل و ارزیابی منابع انرژی‌های تجدیدپذیر کشور" را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون شناسایی مناطق مستعد در حوزه‌های انرژی تجدیدپذیر شامل خورشیدی، بادی، زمین‌گرمایی، زیست‌توده و برق‌آبی به تفکیک برای ۳۱ استان کشور و همچنین جزایر آن صورت پذیرفته است که نتایج این مطالعات ماهیانه در وب سایت ساتبا در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829