اخبار

هشدار درباره افزایش ابتلا به کرونا در سطح صنعت نفت
اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در محیط‌های کاری ضروری است

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر ضرورت اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در محیط‌های کاری تأکید کرد و گفت: باید تدابیر لازم برای بازگشت محدودیت‌ها در محیط‌های کاری اتخاذ شود تا بتوان تبعات موج سوم را که به مراتب سهمگین‌تر از دوره‌های پیشین است، کاهش داد.

حبیب‌الله سمیع در گفت‌وگو با شانا با بیان اینکه متأسفانه موج سوم کرونا زودتر از موعد مقرر به وقوع پیوست، به اوضاع بحرانی تهران اشاره و عنوان کرد: آمارهایی که گاه از سوی ستاد مقابله با ویروس کرونا اعلام می‌شود در مقیاس کوچک‌تر در وزارت نفت و مراکز درمانی زیر پوشش صنعت نفت رخ داده است که بر این اساس در بیمارستان نفت تهران تعداد مراجعه‌کنندگان در اورژانس خاکستری و مشکوک به علائم کرونا روند افزایشی را نشان می‌دهد، به‌گونه‌ای ‌که در یک روز بیش از ۲۰ مورد بستری انجام شده است.

وی افزود: هم‌اکنون تعداد کل موارد بستری‌ بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابع صنعت نفت، ۱۰۰ نفر است که از این تعداد تنها ۵۰ بیمار در بیمارستان تهران بستری هستند.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در ادامه به آماری از موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی از زمان شیوع این ویروس در کشور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی تابع صنعت نفت اشاره و اظهار کرد: آمارهای به‌دست آمده از موارد ابتلا و بستری صنعت نفت رقمی بالغ بر ۴ هزار و ۱۰۰ نفر را نشان می‌دهد که از این تعداد هزار و ۳۵۰ نفر بومی و غیرشرکتی هستند و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر نیز با حال عمومی خوب ترخیص شدند.

سمیع تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به کووید- ۱۹ را در صنعت نفت ۴۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۵۰ نفر بومی و غیرشرکتی بوده‌اند.

راه‌اندازی پی‌سی‌آر عسلویه و جم در آینده‌ای نزدیک

وی با بیان اینکه بخش پی‌سی‌آر بیمارستان اهواز نیز تأییدیه رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را گرفته است، گفت: خوشبختانه مرکز پی‌سی‌آر تهران فعال است و ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت نتیجه آزمایش‌ها در اختیار پزشک معالج و بیمار قرار داده می‌شود و این در حالی است که مرکز پی‌سی‌آر اهواز هم با وجود حداقل امکانات و تلاش‌های مجدانه کادر درمان، توانست مجوز رسمی وزارت بهداشت، در مان و آموزش پزشکی را بگیرد که هم‌اکنون افزون بر نمونه‌گیری از بیماران، آزمایش‌های خارج از بیمارستان را نیز انجام می‌دهد.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ضمن ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی مرکز پی‌سی‌آر عسلویه در آینده‌ای نزدیک، به تأمین اعتبار این مرکز ازسوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره کرد و افزود: هزینه‌کرد سازمان منطقه ویژه برای راه‌اندازی این مرکز رقمی بالغ بر ۲ میلیارد تومان است که خوشبختانه تأمین اعتبار شده و سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت نیز در حال اجرای زیرساخت‌های لازم برای افتتاح آن است.

سمیع با بیان اینکه برای راه‌اندازی مرکز پی‌سی‌آر عسلویه و جم حدود دو ماه زمان لازم است، گفت: اقدام‌های زیرساختی در حال انجام است، اما برای تهیه تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بنا به تأکید دولت و سیاست‌های کلی نظام تا جای ممکن از تولید داخل استفاده خواهیم کرد که با این روند ممکن است قدری فعالیت‌ها به تعویق بیفتد.

وی ضمن ابراز خرسندی از توزیع ۲۰ دستگاه ونتیلاتور در بیمارستان‌های آغاجاری، گچساران، مسجدسلیمان، اهواز، آبادان و بوشهر تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده دستگاه سی‌تی اسکن دوم هم برای بیمارستان نفت تهران به شیوه ترک تشریفات خریداری شد، ضمن اینکه باید به این نکته حائز اهمیت اشاره کنم که در این شرایط تنگناهای ارزی و افزایش مداوم قیمت‌های خرید تجهیزات پزشکی به‌واقع کار دشواری است.

انجام معاینات دوره‌ای از سوی گروه‌های سیار

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت بر ضرورت پیگیری انجام معاینات دوره‌ای برای کارکنان صنعت نفت تأکید کرد و گفت: یک بیمار دیابتی با انجام این معاینات در معرض خطر کمتری نسبت به ویروس کرونا قرار می‌گیرد و در صورت بروز این بیماری، ابتلا خفیف‌تر خواهد بود.

سمیع از انجام معاینات دوره‌ای از سوی گروه‌های سیار خبر داد و عنوان کرد: از مهم‌ترین تصمیم‌هایی که به‌تازگی در کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران گرفته شد ادامه انجام معاینات دوره‌ای از سوی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت است، زیرا در این شرایط انجام این معاینات تا حد زیادی برای جلوگیری از شیوع ویروس کووید- ۱۹ کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون معاینات دوره‌ای برای شرکت‌های گاز و پالایش و پخش انجام می‌شود، به این صورت که گروه‌های سیار سازمان بهداشت و درمان با مراجعه به محل کار کارکنان در فضایی مناسبی اقدام به انجام معاینات دوره‌ای می‌کنند که امیدواریم هر چه سریع‌تر انجام این نوع از معاینات برای کارکنان شرکت نفت نیز ازسر گرفته شود، این اقدام از سوی سازمان سبب می‌شود تا از مراجعه حضوری کارکنان به مراکز درمانی و بیمارستان‌های تابع جلوگیری شود و خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهد.

قرارداد پتروشیمی‌های ماهشهر تمدید شد

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان اینکه خوشبختانه توافق‌های بین این سازمان با پتروشیمی‌های ماهشهر با پرداخت بخشی از مطالبات سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از سوی شرکت‌های پتروشیمی تمدید شد، افزود: ۲۰ میلیارد تومان از سرانه درمان شرکت‌های پتروشیمی پرداخت شد که قرار بر این است بقیه مطالبات که رقمی بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است تا پایان آبان‌ماه امسال تسویه شود.

سمیع همچنین از تمدید قرارداد با شرکت‌های پتروشیمی برای ۶ ماه دوم سال خبر داد و یادآور شد: هم‌اکنون خدمات درمانی به جمعیت یادشده ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: در نشست اخیر کمیته مدیریت شرایط اضطراری سطح ۳ شرکت ملی نفت ایران، مصوب شد که همچنان باشگاه‌ها و مجتمع‌های تفریحی زیر پوشش وزارت نفت بسته باشد. هم‌اکنون شرایط مناسبی در سطح کشور فراهم نیست و ما نباید مردم را ترغیب به مسافرت کنیم، زیرا این مسئله فقط به وضع بحرانی امروز دامن می‌زند.

سمیع با بیان اینکه خوشبختانه با رعایت موازین و دستورعمل‌های بهداشتی، خوزستان اکنون در شرایط مطلوبی است و باید تلاش کرد که این شرایط برای مدت زمان طولانی حفظ شود، گفت: هرچند می‌دانم که شرایط حال حاضر کشور بسیار نامطلوب و به لحاظ روحی و روانی مردم در فشار هستند، اما چاره‌ای نیست و همچنان باید با رعایت پروتکل‌ها و دستورعمل‌های بهداشتی برای حفظ جان و سلامت خود و هم‌وطنانمان تلاش کنیم. در این میان بازگشایی مکان‌های تفریحی تنها ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829