اخبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : بهینه سازی مصرف انرژی موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بهینه سازی مصرف انرژی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا می‌شود.


به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از تایید کلیات و متن لایحه موافقت‌نامه پاریس با رای مثبت بیش از ٧٠ درصد نمایندگان در جلسه امروز (یکشنبه ٢٣ آبان ماه) مجلس خبر داد و گفت: لایحه موافقت‌نامه پاریس مدتی قبل نیز در دولت به تصویب رسیده بود.

وی با اشاره به تلاش‌های دولت  و برنامه ریزی‌های صورت گرفته  با محوریت سازمان حفاظت محیط زیست و مشارکت جدی تمام بخش‌های اجرایی در این خصوص از ٢ سال پیش، افزود: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف دستور کار اصلی برنامه تهیه شده است.

ابتکار افزود:  بهینه سازی مصرف انرژی بر اساس سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و آلودگی هوا می‌شود، همسو با این روند، دولت نیز برنامه اقتصاد کم کربن و پیوست آن به برنامه ششم توسعه کشور را  تصویب و ابلاغ کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن خرسندی از تایید لایحه موافقت‌نامه پاریس در مجلس در آستانه شکل گیری نخستین نشست متعاهدین موافقت‌نامه، عنوان کرد: این موافقت‌نامه، امکان بهره‌وری ایران از انتقال فناوری و دانش فنی، همچنین تسهیلات جهانی در بحث کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و سازگاری با تغییر اقلیم را فراهم می‌کند.

وی به نقش فعال ایران در شکل گیری توافق پاریس اشاره کرد و گفت: محورهای زیادی از جمله موضوع گرد و غبار با پیشنهاد و تلاش ایران به این موافقت‌نامه افزوده شد، تلاش ایران به گونه‌ای بود که رئیس جمهوری فرانسه نیز در دیدار با دکتر روحانی  به آن اشاره کرده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829