اخبار

در نشست بهینه سازی و بهره وری انرژی در حوزه صنعت عنوان شد:
استقرار سیستم مدیریت انرژی گام نخست بهینه سازی مصرف انرژی  در واحد های صنعتی

نشست بهینه سازی و بهره وری انرژی در حوزه صنعت نیروگاه و کشاورزی در حاشیه روز دوم  برگزاری سومین کنفرانس بهینه سازی و بهره وری انرژی ایران با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه انرژی کشور برگزار شد.

در این نشست مدیر بهینه سازی انرژی در بخش صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، مدیرانجمن شرکت های خدمات انرژی، مدیرکل بهره وری انرژی ساتبا، مدیرکل دفترسرمایه گذاری و تنظیم مقررات بازار آب و برق وزارت نیرو، رئیس هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان برق حرارتی حضور داشتند و  به بحث و بررسی پیرامون بهینه سازی انرژی در صنایع  کشور پرداختند.

مرتضی گلزاده مدیر بهینه سازی انرژی در بخش صنعت شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در این نشست به میزان مصرف بالای گاز در صنایع  مختلف کشور اشاره کرد و گفت: یک درصد صرفه جویی در مصرف گاز نیروگاه های حرارتی معادل یک درصد صرفه جویی مصرف گاز در کل بخش صنعت است که به اندازه 800 میلیون مترمکعب گاز در سال می باشد.

وی گام نخست بهینه سازی مصرف انرژی  در واحد های صنعتی را استقرار سیستم مدیریت انرژی بر مبنای استاندارد  ایزو 5001 ، تشکیل واحد مدیریت انرژی و انتصاب مدیر انرژی، انجام ممیزی انرژی و مشخص نمودن راهکارهای بهینه سازی، اولویت بندی و اجرای راهکارهای بهینه سازی، پایش مستمر عنوان کرد.

مرتضی گلزاده  در خصوص اقدامات انجام شده توسط شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در زمینه مدیریت تقاضا در صنایع کشور به  مواردی مانند تدوین 41 استاندارد معیار مصرف و برچسب انرژی در حوزه هیدروکربوری در بخش صنعت، تخصیص سوخت بر مبنای استانداردهای تدوین شده در کمیته سوخت و خوراک وزارت نفت و اعمال جرائم ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف اشاره کرد.

جهت دریافت فایل کامل گزارش اینجا کلیک نمایید

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829