اخبار

نشست بررسی ارتقای بهره وری و بهینه سازی انرژی در زنجیره ساختمان برگزار شد

نشست بررسی ارتقای بهره وری و بهینه سازی انرژی در زنجیره ساختمان با تاکید تجهیزات در حاشیه روز دوم برگزاری سومین کنفرانس بهینه سازی و بهره وری انرژی ایران با حضور متخصصان و کارشناسان حوزه انرژی کشور برگزار شد.


در این نشست مدیر بهینه سازی انرژی بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت،مدیر کل نظارت بر استاندارد معیار مصرف انرژی سازمان ملی استاندارد ایران، نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی و نمایندگان انجمن ها و شرکت های بخش خصوصی فعال در زمینه ساختمان حضور داشتند و به بحث و بررسی پیرامون مبحث بهینه سازی انرژی در ساختمان های کشور پرداختند.
در این نشست سید ایمان طباطبایی مدیر بهینه سازی انرژی بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، ضمن اشاره به مصرف بالای گاز طبیعی در بخش غیر مولد خانگی و تجاری ( حدود ۳۰٪) بر لزوم توجه به بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمانها تاکید کردند.
ایشان اظهار داشت گرمایش فضا و تجهیزات گرمایشی بالاترین سهم مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی را بخود اختصاص می دهند. استفاده از تجهیزات گرمایشی راندمان بالا در گرمایش موضعی ساختمانها در حل مشکل ناترازی انرژی بویژه در روزهای سرد سال راه گشا می باشد.
سید ایمان طباطبایی در ادامه با اشاره به مزایای برچسب انرژی ساختمان که روشی موثر برای نشان دادن کارایی انرژی ساختمان است، افزود با هدف مدیریت مصرف انرژی، استانداردهای برچسب انرژی ساختمانهای مسکونی و غیرمسکونی به روزرسانی شده و اجباری شدن الصاق برچسب ساختمانها با اولویت ساختمانهای دولتی اغاز شده است.
در خصوص ساختمانهای جدیدالاحداث الزام رعایت کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان از سالیان پیش پیگیری شده که نهایتا به الزام رعایت کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، جهت اخذ پایان کار ساختمان های جدیدالحداث از ابتدای سال ۱۴۰۲ منتهی شده است.
مدیر بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان اجرای الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، استانداردسازی و به روزرسانی معیارهای مصرف انرژی و استانداردهای برچسب‌های انرژی،اجرای استانداردهای برچسب انرژی و پایش اجرای استاندارد،ارتقای کارآیی انرژی با به کارگیری فناوری‌های انرژی-کارامد، توسعه بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست،آموزش، فرهنگ سازی و اصلاح الگوی مصرف با ایجاد انگیزه و مشوق های لازم را از جمله برنامه های کاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان بیان کرد.
در خاتمه وی با اشاره به ظرفیت های برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در خصوص مردمی سازی بهینه سازی مصرف انرژی در چارچوب بازار بهینه سازی انرژی و‌محیط زیست توضیحاتی در خصوص مشمولین دریافت گواهی صرفه جویی مصرف انرژی در بخش خانگی، عمومی و تجاری ارائه داد.

جهت دریافت فایل کامل گزارش اینجا کلیک نمایید

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829