امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

صرفه جویی انرژی در کارگاه

 

 

کارگاه­های مکانیکی تا چه اندازه انرژی مصرف می­کنند؟ ماشین­ها، موتورها، سیستم روشنایی...، همه انرژی استفاده می­کنند و بر عهده ما است که مطمئن شویم که از آن­ها بطور موثر وکارآمدی استفاده می­کنیم.

ماشین آلات عامل %75 از انرژی مصرفی در کارگاه­ها هستند.

زمان برای تعمیرات اساسی فرا رسیده است

چندین جنبه اساسی در یک کارگاه وجود دارند که باید برای صرفه­ جویی انرژی بر آن­ها متمرکز شویم. ماشین­آلات، نور، گرما، آب گرم و آب و هوا، مهمترین آن­ها هستند.

بطور خاص، ماشین آلات %75 از مصرف انرژی را به خود اختصاص می دهند. روشنایی، و کنترل آب و هوا و آب گرم خانگی به اندازه %10 از انرژی را مصرف می­کنند.

بطور میانگین مصرف سالانهkwh130000 توسط کارکردتاسیسات عمومی در این بخش مصرف می­شود. با این وجود، یک کارگاه به مساحت 20000 متر مربع که دامنه وسیعی از خدمات را ارائه می­دهد، اغلب قادر است تاkwh600000 را تنها برای ماشین آلات برق مصرف کند.

حالت صرفه جویی انرژی (Energy-Saving mode) :

یکی از اولین راهکارهایی که می­توان انجام داد، بهبود و ارتقاء خود این تأسیسات است. بازبینی و بهبود دیگ­های بخار و پمپ­های حرارتی می­تواند منجر به یک کاهش قابل ملاحظه در مصرف انرژی شود.

بهینه­ سازی استفاده صحیح از کنترل آب و هوا می­تواند منجر به بیش از %40 صرفه­ جویی، به لحاظ توان و تولید آب گرم داخلی، شود.

موتورهای با کارایی بالا :

با توجه به مقدار انرژی مصرف­ شده، وقتی که به دنبال ارتقاء و بهبود سیستم­ها هستیم، ماشین­ آلات باید در اولویت باشند و بهبود کارایی آن­ها می­تواند منجر به صرفه­ جویی قابل توجهی شود.

برای دست یابی به یک مفهوم کلی، یک کارگاه مکانیکی و الکتریکی را درنظر بگیرید که خدمات صافکاری بدنه و رنگ­ آمیزی، را ارائه می­دهد. کارگاه روزانه 110 ماشین را تعمیر می­کند و از طیف وسیعی از ماشین­ها، دستگاه هوا، کمپرسورها، اتاقک ­رنگ­ آمیزی، درب­ های الکتریکی و ... استفاده می­کند.

اکنون، تلاش کنید تا یک پتانسیل صرفه­ جویی در انرژی را با نصب موتورهای کارآمدتر برروی این ماشین­ها، تصور کنید. "خیلی نه"، به نظر می­آید که شما اینطور می­گوئید؟

خب، این اقدام می­تواند منجر به صرفه­ جویی بیش از 70000 کیلووات ساعت در سال شود.

آیا می­دانید که ...؟ یک سیستم حفظ و نگهداری تأسیسات در یک کارگاه می­تواند بیش از %30 انرژی را صرفه­ جویی کند.

برچسب ها: چگونگی صرفه جویی انرژی- کارایی انرژی- در محل کار

منبع : www.repsol.com

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829