کاهش انتشار گاز متان سریعترین راه برای کاهش سرعت گرمایش جهانی است

زیست آنلاین: سوخت های فسیلی، پرورش گاو و زباله های پوسیده که گازهای گلخانه ای تولید می کنند عامل 30 درصد از گرمایش جهانی هستند.

به گزارش زیست آنلاین، بر اساس گزارش جدید سازمان ملل، کاهش انتشار گازهای متان برای مقابله با بحران آب و هوا و مهار سریع رخدادهای شدید آب و هوایی که امروزه مردم جهان را تحت تأثیر قرار داده، امری حیاتی است.

در سال 2020 یک رکورد در افزایش در میزان گازهای گلخانه ای قدرتمند منتشر شده از صنعت سوخت فسیلی، پرورش گاو و زباله های پوسیده ثبت شد. اینگر آندرسن، رئیس بخش محیط زیست سازمان ملل متحد گفت: قطع انتشار متان، قوی ترین اقدام موجود برای کاهش سرعت گرمایش جهانی در کوتاه مدت است.

این گزارش نشان داد که انتشار متان با استفاده از فناوری موجود و با هزینه نه چندان زیاد می تواند تا سال 2030 تقریباً به نصف کاهش یابد. بخش قابل توجهی از این اقدامات مانند اصلاح نشت گاز متان در سایت های سوخت فسیلی حتی به صرفه نیز هست.

این کاهش ها تقریباً از 0.3 درجه سانتیگراد از گرمایش جهانی تا سال 2045 جلوگیری خواهد کرد و جهان را در مسیر دستیابی به توافق نامه آب و هوای پاریس برای محدود کردن افزایش درجه حرارت جهانی به 1.5 درجه سانتیگراد نگه می دارد. همچنین کاهش متان بلافاصله آلودگی هوا را کاهش می دهد و از بسیاری از مرگ های زودرس و از بین رفتن محصولات جلوگیری می کند.

متان در به دام انداختن گرما در یک دوره 20 ساله 84 برابر قویتر از دی اکسید کربن است و تاکنون عامل حدود 30 درصد از گرمایش جهانی بوده است. اما بر خلاف دی اکسد کربن که برای قرن ها در هوا باقی مانده است، در طی یک دهه تجزیه می شود.

منبع: Guardian

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829