امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

هشدار آژانس بین المللی انرژی در مورد افزایش انتشار دی اکسید کربن

زیست آنلاین: آژانس بین المللی انرژی(IEA) روز گذشته اعلام کرد انتشار جهانی دی اکسید کربن بخش انرژی در سال جاری تقریباً 5 درصد افزایش خواهد یافت، که نشان می دهد جهش اقتصادی پس از ویروس کرونا می تواند برای آب و هوا همه چیز باشد به جز پایداری

به گزارش زیست آنلاین، "بررسی جهانی انرژی" IEA در سال 2021 پیش بینی می کند میزان انتشار دی اکسید کربن در سال جاری به 33 میلیارد تن افزایش می یابد که 1.5 میلیارد تن بیشتر از مقدار سال 2020 خواهد بود. این مقدار افزایش، بیشترین افزایش در طی یک دهه گذشته است.

فاتح بیرول، مدیر IEA گفت: این یک هشدار جدی است که بهبود اقتصادی بعد از بحران کرونا در حال حاضر برای آب و هوای ما هر چیزی هست غیر از پایداری.

بیرول افزود افزایش سال جاری احتمالاً ناشی از افزایش مجدد در استفاده از زغال سنگ برای تولید برق است که طبق این گزارش پیش بینی می شود در آسیا شدیدتر باشد.

همچنین باید دولت ها تحت فشار قرار گیرند تا درمورد تغییرات آب و هوایی وارد عمل شوند. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این هفته میزبان اجلاس اقلیمی مجازی برای ده ها رهبر جهان است تا پیش از مذاکرات جهانی در اسکاتلند در اواخر سال، در مورد این موضوع گفتگو کنند.

سال گذشته، هنگامی که مصرف برق به دلیل همه گیری کووید 19 کاهش یافت، انتشار دی اکسید کربن مربوط به بخش انرژی پس از رسیدن به حداکثر میزان خود در سال 2019 (33.4 میلیارد تن)، با 5.8 درصد کاهش به 31.5 میلیارد تن رسید.

در این گزارش آمده است كه تقاضای جهانی انرژی در سال 2021 با هدایت اقتصادهای در حال توسعه، 4.6 درصد افزایش می یابد و آن را به بالاتر از مقدار سال 2019 می رساند.

بررسی سالانه IEA آخرین داده های ملی از سراسر جهان، روند رشد اقتصادی و پروژه های جدید انرژی را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد.

منبع: Reuters

ترجمه از فایزه فلاحتی

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829