امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

چین باید انتشار بخش انرژی خود را تا سال 2030 به نصف برساند

زیست آنلاین: بر اساس تحقیقاتی که اخیرا منتشر شد، چین اگر می خواهد در مسیر خنثی سازی کربن تا سال 2060، باقی بماند، باید تولید گاز دی اکسید کربن از نیروگاه های زغال سنگ خود را تا پایان دهه کاهش دهد.

به گزارش زیست آنلاین، برای نصف کردن انتشار، بزرگترین تولید کننده گازهای گلخانه ای جهان باید تا سال 2030، 364 گیگاوات نیروگاه زغال سنگ خود را تعطیل یا در حالت استندبای قرار دهد.

در این تحقیق از تصاویر ماهواره ای و یادگیری ماشین برای تخمین میزان انتشار کربن از نیروگاه های زغال سنگ چین استفاده شده است.

همچنین تخمین زده شده است که چین می تواند با جایگزینی اکثر نیروگاه های زغال سنگ خود با گزینه های پاک، 1.6 تریلیون دلار صرفه جویی کند.

یکی از محققین گفت: تجزیه و تحلیل ما مستقل از ملاحظات اقلیمی، نشان می دهد که چین می تواند با جایگزینی نیروگاه های زغال سنگ با گزینه های کربن صفر، در هزینه های خود صرفه جویی کند و اعتبار بین المللی خود را بهبود بخشد.

کارشناسان و فعالان محیط زیست گفته اند که چین باید بلافاصله تمام مصوبات جدید احداث کارخانه زغال سنگ را متوقف کند تا به اهداف آب و هوایی برسد.

با این حال، این کشور اعلام کرد در برنامه پنج ساله (2021-2025) خود که در ماه مارس منتشر شد، به استفاده پاک و کارآمد از زغال سنگ ادامه خواهد داد.

طبق تحقیقاتی که هفته گذشته توسط Global Energy Monitor و سایر اندیشکده های انرژی منتشر شد، رونق اخیر ساخت نیروگاه های برق با سوخت زغال سنگ در چین، کاهش ساخت آن در نقاط دیگر جهان را جبران کرده است.

چین، در سال 2020، ساخت 38.4 گیگاوات ظرفیت جدید را به اتمام رساند که بیشتر از 37.8 گیگاوات نیروگاه زغال سنگی است که در سراسر جهان از مدار خارج شده اند.

این کشور سال گذشته 76 درصد از ظرفیت نیروگاه های زغال سنگ جهان را در اختیار داشت. این در حالی است که این میزان در سال 2019، 64 درصد بود.

منبع: Reuters

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829