امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

انرژی های تجدیدپذیر

جنگ بر سر هیدروژن و رقابت امارات و عربستان

عربستان سعودی و امارات متحده عربی در حال رقابت بر سر سلطه در صنعت هیدروژن هستند.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) در حال مذاکره با شرکت‌های انرژی درباره سهم پروژه‌ها، سرمایه‌گذاری‌ها و قراردادهای بلندمدت صنعت هیدروژن است.

این مسئله بیانگر شکل‌گیری رقابت دیگری بین امارات و عربستان - افزون بر اختلاف کنونی این دو کشور درباره سیاست تولید نفت در توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) - است.

شرکت دولتی ادنوک - که به‌طور تقریبی بخش عمده نفت امارات را تولید می‌کند - پیش از این برای حضور در بازار هیدروژن به‌ویژه هیدروژن آبی (که با تبدیل گاز طبیعی به هیدروژن و دی‌اکسید کربن تولید و دی‌اکسید کربن جمع‌آوری و به‌طور دائمی ذخیره می‌شود) ابراز تمایل کرده است.

دیگر تولیدکنندگان نفت خاورمیانه از جمله عربستان هم برای کسب سهمی از بازار هیدروژن رقابت می‌کنند زیرا تعداد روزافزونی از دولت‌های جهان متعهد می‌شوند انتشار آلاینده‌های خود را در سه دهه آینده به صفر برسانند و سرمایه‌گذاران انرژی به‌دنبال تأمین مالی منابع انرژی پاک هستند.

برخی منابع اعلام کردند ادنوک اکنون به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاران برای تأمین مالی تأسیسات صادرات هیدروژن است.

سلطان احمد الجابر، مدیرعامل گروه ادنوک و وزیر صنعت و فناوری پیشرفته امارات متحده عربی ماه آوریل امسال اعلام کرد که این شرکت نفتی دولتی به‌دنبال فعالیت در بازار هیدروژن بخش‌های خصوصی و دولتی هند به‌منظور حمایت از تقاضای رو به رشد انرژی این کشور و نیاز دهلی به سوخت‌های پاک‌تر است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829