به گزارش برنا، پنجره دوجداره همان طور که از نام آن مشخص است، از دو جداره و یا دو دیوار تشکیل شده است. منظور از دیواره همان شیشه به کار رفته در ساختار پنجره می باشد. این نوع پنجره ها حاوی گاز آرگون است، در حقیقت بین دو جداره و یا بین دو شیشه به کار رفته در پنجره های دوجداره گاز آرگون تزریق می شود.

پنجره :

پنجره یکی از وسایل و یا تجهیزات مصرفی در صنعت ساختمان سازی می باشد. پنجره های انواع مختلف و متنوعی دارند که می توان به پنجره های چوبی، پنجره های آهنی، پنجره دوجداره و ... اشاره کرد که هر کدام ویژگی ها و مشخصات منحصر به فردی دارند. امروزه از پنجره های دوجداره به شدت استفاده می شود. پنجره ها در نمای ساختمان ها و همچنین طراحی داخلی ساختمان به شدت تاثیر گذار می باشند. پنجره ها علاوه بر این که باعث تامین نور و روشنایی محیط داخلی ساختمان می شوند، تهویه مناسب برای ساختمان ها را فراهم می کنند. پنجره ها یکی از عناصر بسیار مهم و ضروری در هر ساختمان است.

 

پنجره دوجداره

پنجره دوجداره و عملکرد آن :

پنجره دوجداره همان طور که از نام آن مشخص است، از دوجداره و یا دو دیوار تشکیل شده است. منظور از دیواره همان شیشه به کار رفته در ساختار پنجره می باشد. این نوع پنجره ها حاوی گاز آرگون می باشند، در حقیقت بین دو جداره و یا بین دو شیشه به کار رفته در پنجره های دوجداره گاز آرگون تزریق می شود. تزریق گاز آرگون بین دو شیشه باعث افزایش کیفیت عایق این نوع پنجره ها می باشد. در حقیقت در اتلاف انرژی بهتر عمل می کنند.

ویژگی ها و یا مزیت های پنجره دو جداره :

پنجره دو جداره ویژگی ها ویا مزیت های مختلف و متنوعی دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. پنجره دوجداره مانع از اتلاف انرژی می شود. در حقیقت گاز به کار رفته در بین شیشه باعث کاهش هدر رفت انرژی می شود و مانند نوعی عایق عمل می کند.
  2. از دیگر مزیت های پنجره دوجداره می توان به حفظ امنیت ساختمان ها اشاره کرد. این نوع پنجره ها به دلیل ساختار منحصر به فرد و عملکرد ویژه ای که دارند باعث افزایش امنیت ساختمان می شوند.
  3. حفظ آرامش ساختمان از دیگر مزیت های این نوع پنجره می باشد. در حقیقت پنجره های دوجداره علاوه بر این که از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند، از ورود سر و صدا های بیرون از ساختمان به داخل ساختمان جلوگیری می کنند و آرامش محیط داخلی ساختمان را فراهم می کنند.
  4. به دلیل کاهش اتلاف انرژی و جلوگیری از خروج هوای سرد و هوای گرم از محیط داخلی به محیط داخلی، مصرف انرژی کاهش می یابد در نتیجه باعث کاهش هزینه ها می شود.
  5. پنجره های دوجداره نیاز به رنگ کردن و یا ضد زنگ زدن ندارند، در نتیجه تا حدودی در هزینه های ساخت و خرید پنجره تاثیر گذار می باشد.
  6. پنجره های دوجداره از مقاومت و استحکام بی نظیری برخوردار می باشند، در نتیجه مدت زمان زیادی می توان از این نوع پنجره ها استفاده کرد. در حقیقت عمر این نوع پنجره ها زیاد می باشد.
  7. مقاوم بودن پنجره های دوجداره در برابر طوفان و عوامل محیطی از دیگر ویژگی ها و یا مزیت های این نوع پنجره ها می باشد.
  8. پنجره دوجداره در برابر آتش مقاوم می باشند، در حقیقت غیر قابل اشتعال می باشند.
  9. نصب و راه اندازی پنجره های دوجداره بسیار آسان و راحت می باشد.
  10. استفاده از پنجره های دوجداره با هر نوع سبک معماری متناسب می باشد. در حقیقت پنجره های دوجداره را می توان در هر نوع ساختمان با هر سبک معماری مورد استفاده قرار داد.
  11. یکی از مزیت ها و یا ویژگی های این نوع پنجره، عدم عرق کردن آن ها می باشد. در واقع پنجره دوجداره در برابر عمل میعان مقاومت می کند و باعث عرق کردن شیشه ها نمی شود.
  12. استفاده از پنجره دوجداره در ارزش خانه و یا ساختمان تاثیر مثبت دارد.
  13. پنجره دوجدارهپنجره دوجداره