اخبار

رئیس اتاق بازرگانی ایران: اروپای شرقی در حوزه انرژی‌های پاک با ایران همکاری می‌کنند

 رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: برخی کشورها اروپای شرقی اعلام آمادگی کردند تا ١٠٠ میلیون دلار در حوزه انرژی‌های پاک با فعالان اقتصادی ایران همکاری کنند.


به گزارش شانا، غلامحسین شافعی که به همراه وزیر امورخارجه و یک هیئت ٣٠ نفر از فعالان اقتصادی به اروپای شرقی و لبنان سفر کرده است، درباره دستاوردهای این سفر گفت: بر اساس آنچه فعالان اقتصادی و بخش خصوصی درباره این سفر منعکس کردند نتایج سفر راضی کننده بوده است، البته توقع این که مذاکرات در دور نخست منجر به قرارداد شود امکان پذیر نیست، اما ما در برخی زمینه‌ها تا مرحله تفاهم پیش رفتیم.

وی افزود: در این سفر در مورد انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر مذاکرات خوبی انجام شد، برخی کشورها اروپای شرقی اعلام آمادگی کردند تا ١٠٠ میلیون دلار در حوزه انرژی پاک با فعالان اقتصادی ایران همکاری خواهند کرد، در باره همکاری‌های ترانزیتی در رومانی و اسلواکی نیز مذاکراتی انجام شد.

شافعی تصریح کرد: کشورهای رومانی و چک اتاق مشترک اقتصادی تشکیل و این اتاق‌ها را به ثبت رساندند، تقاضا این بود که در ایران نیز در مقابل این حرکت، اتاق مشترک اقتصادی تشکیل شود که ما از این موضوع استقبال کردیم و قرار شد در ایران نیز این مهم انجام شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829