اخبار

با توزیع بنزین یورو ٤ کیفیت هوای تهران نسبت به سال ٩٢ بهبود یافت

 رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: با توزیع بنزین یورو ٤ کیفیت هوای کلانشهر تهران نسبت به سال ٩٢، ٦٠ روز بهبود یافته که البته این بهبود نتیجه همکاری میان بخشی دستگاه‌هایی از جمله وزارت نفت است.


به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار (یکشنبه، ١٦ آبان‌ماه) در همایش سیاست‌های کلی محیط‌ زیست گفت: بیشترین فشار در دولت از حوزه محیط زیست بوده است.

وی تصریح کرد: ما بیشترین سختی‌ها را تحمل کردیم تا زمانی که سیاست‌های کلی محیط‌ زیست توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد. با ابلاغ این سیاست‌ها از سوی رهبری همگرایی خاصی میان قوای سه‌گانه برای حفظ محیط‌ زیست ایجاد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست افزود: ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌ زیست توسط رهبری فی‌نفسه اتفاق مهمی بود، زیرا مسائل محیط‌ زیست امروز به شدت تحت تأثیر مسائل و رویدادهای بین‌المللی قرار دارد.

ابتکار تصریح کرد: متأسفانه باید عنوان کنم که حال کره زمین خوب نیست. انسان‌ها دخل و تصرف‌های زیادی در طبیعت انجام دادند که اقلیم بشر را با تهدیدهای زیادی روبه‎رو کرده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست ادامه داد: امروز در ایران ما با افزایش یک و نیم درجه دمای هوا روبه‌رو هستیم و کاهش بارندگی مستمر نیز در کشور ثبت شده است اما خوشبختانه با تصویب توافقنامه پاریس توسط ایران، گام‌های مهمی برای حفظ محیط‌ زیست به عمل آورده‌ایم.

وی افزود: اجرای توافقنامه پاریس باید جدی تلقی شود؛ چراکه آسیب‌هایی که امروز به کشاورزی، اقتصاد و منابع طبیعی کشور وارد می‌شود، ممکن است به نقطه‌ای برسد که در آینده غیرقابل بازگشت باشد. طبیعت ظرفیتی دارد و اگر از آن نقطه گذشت بسیار آسیب‌پذیر می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست با بیان این‌که امروز اراده‌ای جهانی برای حفظ محیط‌ زیست ایجاد شده است، گفت: در ایران نیز با برنامه‌هایی همچون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در صدد هستیم تا حوزه محیط‌ زیست را پیشرو کرده و تهدیدهای آن را کاهش دهیم.

ابتکار به موضوع بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز اشاره کرد و افزود: بهینه‌سازی مصرف انرژی امروز به معنای دستیابی به انرژی‌های جدید است. باید کاری کنیم تا تهدیدهای محیط‌ زیست به فرصت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: بعد از ابلاغ سیاست‌های کلی محیط‌ زیست، دستگاه‌های اجرایی به طور جدی وارد اجرای آن شدند. امروز محیط‌ زیست برای دولت در رأس سیاست‌گذاری‌ها قرار دارد.

ابتکار عنوان کرد: دولت در حوزه استانداردسازی سوخت کارهای متعددی انجام داده است، به گونه‌ای که با توزیع بنزین یورو ٤ در کلانشهرهای کشور به ویژه تهران کیفیت هوا به شدت بهبود یافته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: در تهران نسبت به سال ٩٢ کیفیت هوا ٦٠ روز بهبود یافته است که این نشان‌دهنده همکاری بین‌بخشی وزارتخانه‌هایی از جمله نفت، نیرو و صنعت و معدن و تجارت است.

وی ادامه داد: با جدیت دولت و همکاری وزارت نفت، بنزین و گازوئیل یورو ٤ در دیگر کلانشهرهای کشور نیز توزیع می‌شود و از امسال نیز سوخت نیروگاه‌های کشور، گاز طبیعی خواهد بود.

ابتکار ادامه داد: دولت دستاوردهای بزرگی در حوزه محیط‌ زیست کسب کرده است. ما در صدد هستیم که ٢٠ درصد برق دستگاه‌های دولتی را تا دو سال آینده از طریق انرژی‌های نو تأمین کنیم که این خود موضوع مهمی به شمار می‎آید و می‌تواند در حفظ محیط‌ زیست بشر تأثیرگذارتر باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829