اخبار

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست : ایران برای کاهش شدت مصرف انرژی به وظیفه جهانی خود عمل می‌کند

 رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به نقش و جایگاه ایران در تولید و صادرات نفت و گاز، ما از مسئولیت مهمی در زمینه کاهش انتشار و تولید گازهای گلخانه‌ای برخوردار هستیم و باید برای کاهش آلودگی، شدت و اصلاح الگوی مصرف انرژی به وظایف خود عمل کنیم.


به گزارش خبرنگار شانا، معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، (سه شنبه ١١ آبان ماه) در آیین پایانی نخستین جشنواره تجربه‎های موفق سمن‌های محیط زیستی (سازمان‌های مردم نهاد)، با اشاره به توجه جدی دولت یازدهم به مسائل محیط زیستی گفت: البته مردم و سمن‌های محیط زیستی می‌توانند در کنار اجرای قوانین، نقشی بسزا در حفظ محیط زیست داشته باشند.

وی ضمن اشاره به روند شکل گیری کمیته ملی توسعه پایدار و فعالیت آن در سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: حرکت در مسیر توسعه پایدار، حرکتی جهانی با محوریت محیط زیست و شاخص‌های قابل اندازه گیری و قابل گزارش دهی و گزارش گیری است.

ابتکار تصریح کرد: علاوه بر توافق برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار، شاهد شکل گیری اجماع جهانی و توافق تغییرات آب و هوا پاریس بودیم که موضوعی بسیار مهم است، زیرا همه می‌دانیم که ایران به‌ویژه در ٢ حوزه تالاب‌ها و منابع آبی تا چه اندازه از تغییر اقلیم تاثیر پذیرفته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: با توجه به نقش و جایگاه ایران در تولید و صادرات نفت و گاز، ما از مسئولیت مهمی در زمینه کاهش انتشار و تولید گازهای گلخانه‌ای برخوردار هستیم و باید برای کاهش آلودگی، شدت انرژی و اصلاح الگوی مصرف انرژی به وظایف خود عمل کنیم.

وی با بیان این که با تصویب توافق پاریس در مجلس، شاهد پیوستن عملی ایران به این توافق جهانی خواهیم بود، گفت: کلید موفقیت در همه فعالیت‌های ملی و بین‌المللی و اهداف تعریف شده در حوزه محیط زیست، مشارکت مردم در تحقق این اهداف و قرار گرفتن سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و بخش خصوصی در کنار دولت است.

ابتکار تاکید کرد: باید از تجربیات جهانی به‌عنوان تجربه مشترک بشری استفاده کنیم و نباید با نگاه تنگ‎نظرانه بگوییم که از آن جا که تجربه‌های دیگران، تجربه‌های خارجی‌هاست استفاده از آن‌ها ممنوع است، زیرا تجربه‌ نیز همانند دانش، مرزی ندارد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829