اخبار

رئیس جمهوری تاکید کرد: افتتاح فازهای جدید پارس جنوبی به حل مشکلات زیست محیطی کمک می کند

رئیس جمهوری، جمع‌آوری خودروهای فرسوده، رسیدگی به مسئله گرد و غبار، تلاش برای تولید بنزین یورو ٤ و گسترش و افتتاح فازهای جدید گازی در پارس جنوبی و استفاده از گاز در نیروگاههای کشور را از جمله اقدامهای دولت در زمینه حل مشکلات زیست محیطی امسال دانست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (شنبه، چهارم اردیبهشت ماه) در دومین سمینار بین‌المللی محیط زیست، دین و فرهنگ با هدف ارتقای گفتگوی میان فرهنگی برای توسعه پایدار، گفت: اعتقادات دینی به عنوان یک انگیزه مهم فرهنگی می‌تواند پایه‌ای تاثیرگذار در حرکت جامعه به سمت اهداف بلند انسانی باشد.

رئیس جمهوری افزود: اگر بشر نتواند از محیط زیست خود پاسداری کند، زندگی همه انسانها در معرض خطر خواهد بود و حفظ محیط زیست، وظیفه مهم انسانی، اجتماعی، دینی و فرهنگی برای همگان است.

وی، ازدیاد جمعیت و گام برداشتن بشر به سمت صنعت بدون توجه به ضرورت حفظ محیط زیست را از جمله عوامل فشار بر طبیعت و تخریب محیط زیست در جهان برشمرد و تصریح کرد: در حالی که انتظار می‌رفت همزمان با پیشرفتهای صنعتی، انسانها باکمک علم، اندیشه و فکر باری از دوش کره زمین بردارند، اما در عمل و با گذشت زمان، صنعت نه تنها کمکی به محیط زیست نکرد، بلکه به تخریب آن پرداخت.

روحانی ادامه داد: استفاده بشر از سوختهای فسیلی و جنگهای پی در پی در عرصه جهانی بیشترین آسیبها را بویژه بین قرون ١٧ تا ٢٠ به طبیعت وارد کرد و استفاده از سلاحهای شیمیایی و اتمی در آن دوران عامل نابودی انسان و تخریب محیط زیست شد.

رئیس جمهوری عنوان کرد: توسعه‌ای پایدار است که به واسطه آن، انسان در مسیر حرکت برای صنعتی شدن و استفاده از منابع متعدد، در برابر کره زمین و محیط زیست نیز احساس مسئولیت کند.

وی با اشاره به این که ملت ایران توانست با منطق و استدلال و گفتگو در میز مذاکره، مهمترین و پیچیده‌ترین معضل حقوقی، سیاسی و فنی سالهای اخیر را با ١+٥ حل و فصل کند، گفت: ملت ایران ٢٠٠ سال است که به هیچ کشوری تجاوز نکرده و هنگامی که مورد تجاوز قرار گرفت با شجاعت از کشور و ملت خود دفاع کرد، ایران سرزمین همزیستی مسالمت آمیز است و قرنها پیروان ادیان و اقوام مختلف با صلح و صفا و برادری در این سرزمین در کنار هم زندگی کرده‌اند.

روحانی افزود: دولت یازدهم از آغاز فعالیت خود باوجود همه مشکلات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پیش روی خود و ناامنی و مشکلات منطقه‌ای، مسئله محیط زیست را از یاد نبرد و اولین دستور جلسه در دولت یازدهم، موضوع احیای دریاچه ارومیه بود، دولت تدبیر و امید کار خود را از محیط زیست آغاز کرد و لبخندش زمانی بود که زاینده‌ رود را احیا شده و دریاچه هامون را پرتلاطم دید و توانست در زمینه مقابله با آلودگی هوا اولین قدمها را بردارد.

رئیس‌ جمهوری، دولت یازدهم را دولت محیط زیست دانست و تصریح کرد: موضوع محیط زیست مسئله‌ای کوتاه مدت نیست و باید در بلندمدت برای حل مشکلات زیست محیطی در کشور برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

وی جمع‌آوری خودروهای فرسوده به عنوان یکی از عوامل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، رسیدگی به مسئله ریزگردها، تلاش برای تولید بنزین یورو ٤ و گسترش و افتتاح فازهای جدید گازی در پارس جنوبی و استفاده از گاز در نیروگاههای کشور را از جمله اقدامهای دولت در زمینه حل مشکلات زیست محیطی امسال دانست و گفت: یکی از عوامل موثر برای دستیابی به محیط زیستی سالم، حرکت فرهنگی و اجتماعی است که در این راستا رسانه‌ ها، آموزش و پرورش و مبلغان دینی و مذهبی نقش بسیار مهمی در زمینه تقویت توجه مردم به موضوع محیط زیست و جلوگیری از آلودگیها دارند.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829