اخبار

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر: کاهش فلرینگ پارس جنوبی همسو با سیاستهای حفاظت محیط زیست است

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر کاهش فلرینگ و تلاش برای ساماندهی پسماندهای پروژه های جنوبی را همسو با سیاستهای این سازمان دانست و گفت:‌ انگیزه کافی در میان مسئولان وزارت نفت برای رفع دغدغه های زیست محیطی در این منطقه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین دلشب در چهارمین نشست فصلی شبکه سازمانهای مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور که در مرکز همایشهای خلیج فارس سازمان منطقه ویژه پارس برگزار شد، با قدردانی از فعالیتها در منطقه ویژه پارس افزود: با توجه به نگاه مسئولان منطقه ویژه پارس به مسائل زیست محیطی، شاهد اقدامات خوبی در این منطقه اقتصادی و صنعتی بوده‌ایم که کاهش فلرینگ و تلاش برای ساماندهی پسماند نمونه‌ای از این دستاوردها بوده است.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد فعالیتها در این منطقه صنعتی، با برنامه ریزیهای صورت گرفته توانسته‌ایم به برخی استانداردهای زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها دست یابیم و برای رفع دغدغه‌های بعدی نیز انگیزه‌ کافی در میان مسئولان ارشد صنعت نفت در منطقه برای این امر وجود دارد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: این انگیزه سبب می‌شود که مدیران حفاظت محیط زیست و صنعت نفت در تعامل با یکدیگر بتوانند برای رفع مشکلات آلایندگی و زیست محیطی صنایع مستقر در منطقه گامهای بلندی بردارند.

وی با اشاره به نقش مناطق آزاد و ویژه در ارتقای مولفه‌های زیست محیطی کشور، افزود: باوجود برخی آلودگیهای زیست محیطی در این مناطق، با تلاشهای صورت گرفته در دولت تدبیر و امید و رفع تحریمها و همچنین استفاده از ابزار و تکنولوژیهای روز جهان، تفاوت معناداری در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در منطقه بوجود آمده است که با ادامه این روند، آینده بهتری برای محیط زیست ایران پیش بینی می کنیم.

حفظ محیط زیست اولویت وزارت نفت در پارس جنوبی

مهدی یوسفی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز با اشاره به اولویت وزارت نفت مبنی بر حفظ محیط زیست در پارس جنوبی، گفت:‌ در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که برای توسعه میدان مشترک پارس جنوبی ایجاد شده است، نزدیک به ٢٩ فاز استاندارد پالایشگاهی و ٢٧ مجتمع پتروشیمی طراحی شده است که فعالیت در این صنایع نزدیک به ٥٦ هزار نفر اشتغال مستقیم را بوجود آورده است.

وی افزود: در صورت بهره‌برداری از همه طرحهای توسعه‌ای پارس جنوبی با محاسبه ٥٠ دلار برای هر بشکه نفت خام، ١١٠ میلیارد دلار ثروت عاید کشور می‌شود که این میزان درآمد نشان از جایگاه و نقش این منطقه در عرصه ملی و بین المللی دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با بیان این که الگوها و استانداردهای زیست محیطی در صدور مجوز فعالیتهای صنایع و راه‌اندازی پالایشگاهها مورد توجه قرار می‌گیرد،تصریح کرد:براین اساس درصد فلرینگ در فازهای یک تا ١٠ پارس جنوبی از عدد ٥٦ میلیون مترمکعب در سال ٨٧ به ٥ میلیون مترمکعب در سال ٩٤ رسیده است که حاکی از کاهش ٤٠ درصدی نسبت به سال ٩٣ است.

وی تصریح کرد: با توجه به قوانین و مقررات بین المللی نگاه آینده به محیط زیست جدی است و ما در ایران اسلامی نیز با همین نگاه و روند از تمام ابزار و امکانات جهت تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به همکاریهای متعدد صنعت نغت و محیط زیست، گفت: در حوزه پساب با پیگیریها و هماهنگی سازمان منطقه ویژه پارس و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان بوشهر برنامه زمان بندی تنظیم شده است و بزودی اقدامات موثری در جهت کاهش بیشتر آلایندگیهای این حوزه آغاز می‌شود.

چهارمین نشست فصلی شبکه سازمانهای مردم نهاد محیط زیست و منابع طبیعی کشور به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تاریخ ٣١ فروردین ماه تا یکم اردیبهشت ماه در مرکز همایشهای خلیج فارس با حضور مدیران سازمان حفاظت محیط زیست کشور و نمایندگان سازمانهای مردم نهاد سراسر کشور برگزار می شود.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829