امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

معاون سازمان حفاظت محیط زیست: مصرف سوخت مازوت در نیروگاهها امسال به صفر می‌رسد

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم امسال با تلاش دولت و وزارت نفت بتوانیم مصرف مازوت را در نیروگاههای ٢ گانه سوز کشور به صفر برسانیم.

سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار شانا، با بیان این که مصرف سوخت مازوت در نیروگاههای کشور پارسال به طور محسوسی کاهش یافت، گفت: پارسال و با همکاریهای صورت گرفته از سوی وزارت نفت، سوخت مازوت در ٤ نیروگاه کشور به طور کامل حذف شد که این مهم تاثیری بسزا در کاهش آلاینده ها داشت.

وی با اشاره به این که سال ٩٤، تنها ١٠ تا ١٥ درصد سوخت مازوت در نیروگاهها مصرف شده است، افزود: سال گذشته به طور میانگین روزانه ٢٠ تا ٢٥ میلیون لیتر سوخت مازوت در نیروگاهها مصرف شده است که امیدواریم امسال با تلاش دولت و وزارت نفت بتوانیم مصرف مازوت را در نیروگاههای ٢ گانه سوز کشور به صفر برسانیم.

متصدی در ادامه به برخی مباحث مطرح شده در جلسه اخیر شورای عالی انرژی که به ریاست معاون اول رئیس جمهوری و با حضور وزیر نفت برگزار شد اشاره و تصریح کرد: در این جلسه موارد مربوط به صنعت راهبردی انرژی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در پایان این جلسه، سندی درباره چگونگی حرکت و تحول در حوزه های برق، نفت و گاز کشور تدوین شد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست عنوان کرد: در این سند مسائل و چالشهای زیست محیطی همانند آلودگی هوا و افزایش گازهای گلخانه‌ای و برنامه های مشخص برای کاهش این آلاینده ها به وضوح لحاظ شده است.

وی گفت: این سند یکی از موفقیتهای دولت برای کاهش آلاینده های زیست محیطی است که امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک سهم بخش انرژی را در آلاینده‌ها کاهش دهیم.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829