اخبار

براساس نتایج سیاست آزادسازی قیمت انرژی توجیه اقتصادی استفاده از نیروگاههای بادی ارزیابی شد

اهمیت ان‍رژی در دنیای کنونی سبب شده است کشورهای مختلف در صدد توسعه منابع تولید انرژی برآیند.

شواهد بسیار حاکی از آن است که تلاشهای گوناگونی صورت گرفته تا افزون بر نفت، زغال سنگ و گاز که متداول ترین منبع انرژی در دنیا هستند، سهم منابع جدید تجدیدپذیر در سبد انرژی کشورها افزایش یابد که در این میان سهم استفاده از انرژی بادی بیش از دیگر منابع تجدیدپذیر در دنیاست.
در این راستا امکان ایجاد نیروگاههای بادی در ایران که مکانهای بادخیز فراوانی دارد، زمینه را برای استفاده از این موهبت فراهم کرده تا بخش زیادی از نیازهای انرژی کشور از این طریق تامین شود.

متاسفانه در سالهای اخیر توجه چندانی به این حوزه نشده است و شاید دلیل آن قیمتهای غیر واقعی و برخوردار از یارانه نفت و گاز است که استفاده از انرژی باد را با تاخیر روبرو کرده است.

توجیه اقتصادی نیروگاههای بادی با آزاد سازی قیمتها و واقعی شدن قیمت گازوئیل و گاز در کشور ایران مشخص خواهد شد و تولید برق با استفاده از انرژی باد قابل رقابت با دیگر منابع انرژی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

مقاله «ارزیابی اقتصادی بهره‌گیری از نیروگاههای بادی در ایران با در نظر گرفتن اثر سیاست آزادسازی قیمت انرژی» به دنبال آن است که نشان دهد به طور علمی می ‌توان تولید انرژی از طریق باد را در مقایسه با تولید انرژی از طریق سوخت فسیلی (نیروگاه گازی) با در نظر گرفتن قیمت واقعی سوخت و بدون یارانه از نظر اقتصادی توجیه کرد.

بدین منظور با نگرش علمی به این موضوع پرداخته و مسائل مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا اهمیت انرژی باد برای تامین پایدار انرژی کشور بررسی و سپس فرضیه های تحقیق ارزیابی شدند.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829