امروز:
سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: توزیع گازوئیل به ازای پیمایش سبب صرفه‌جویی در مصرف سوخت شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با اجرای طرح تخصیص گازوئیل به ازای پیمایش، نسبت به مدت مشابه پاسال در مصرف سوخت صرفه جویی شد.


به گزارش خبرنگار شانا، ناصر سجادی صبح امروز (پنجشنبه، ٢٠ اسفندماه) در گردهمایی سراسری مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، ضمن تشریح روند اجرایی طرح تخصیص گازوئیل به ازای پیمایش گفت: وسایل نقلیه ای که از طریق این طرح گازوئیل دریافت می کنند همگی عمومی هستند، از این‌ رو آنها شناسایی و دسته‌بندی شدند و با کارت بدون محدودیت، سوخت دریافت می‌کنند بنابراین از این طریق ساماندهی شدند.

وی در ادامه این گردهمایی که به‌منظور قدردانی از مجریان طرح ملی تخصیص گازوئیل به ازای پیمایش برگزار شد، افزود: از سال ٨٦ مطالعه برای ایجاد راهکارهای منجر به‌صرفه جویی آغاز شد که در همین زمینه سه طرج آزمایش شد؛ نخست، پیوند کارت به خودرو بود تا از پراکندگی کارتها جلوگیری شود، اما نتایج نشان داد این طرح قابل‌اتکا نیست و طرح دیگر استفاده از سازوکارهایی مانند GPS و پیمایش بود و همین‌طور سومین طرح که یک پروژه پژوهشی بزرگ بود، توزیع خودکار ( اوتماتیک) سوخت تعریف شد که در بازه زمانی سالهای ٩٠-٨٩ اجرا شد و اجرای این پروژه خطرپذیری زیادی داشت، بنابراین نباید در حمل‌ونقل عمومی خطرپذیری کرد، بنابراین از آن گذشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران ادامه داد: دو سال پیش برای استفاده از اطلاعات بارنامه با در نظر گرفتن الزامهای فنی، بررسیهایی انجام و تغییرهایی ایجاد شد و به دنبال آن و مصوبه دولت، گروهی راهبردی با برگزاری ٥٠ جلسه، تشکیل شد، همین‌طور گروهی به‌عنوان گروه پایش به‌منظور ارزیابی مشکلات شکل گرفت.

سجادی به عملکرد پنج ماهه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ١٤ درصد صرفه‌جویی در مصرف گازوئیل ایجاد شد و آمارها نشان می‌دهد که نسبت مدت مشابه پارسال صرفه‌جویی شده است.

وی گفت: ایجاد محدودیت تحویل سوخت برای خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث، فاقد معاینه فنی و ایجاد محدودیت برای سوخت‌رسانی برای گروه خاصی از خودروها در مسیر مشخص هم‌اکنون امکان‌پذیر است.

سجادی در این نشست با اشاره به نمای مفهومی سامانه طرح، سازوکار توزیع سوخت از طریق پیمایش را تشریح کرد.

در این گردهمایی که در محل شرکت ملی پالایش و پخش برگزار شد با حضور سید کاظم وزیری هامانه، قائم‌مقام وزیر نفت از برنامه‌ریزان این طرح از نهادی مختلف قدردانی شد.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829