اخبار

معاون اول رئیس جمهوری: صادرات نفت ایران ابتدای سال ٩٥ به روزانه ٢ میلیون بشکه می رسد

  • معاون اول رئیس جمهوری گفت: پس از لغو تحریمها، از بهمن ماه فروش نفت افزایش یافته و امروز با ٤٠٠ هزار بشکه افزایش صادرات روبرو هستیم و پیش بینیها این است که اوایل سال ٩٥ صادرات نفت کشور به میانگین روزانه ٢ میلیون بشکه می رسد.
  • به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (پنجشنبه، ٢٠ اسفندماه) در مراسم بهره برداری از سد و نیروگاه سیمره با بیان این که در سال ٩٥ شاهد جذب منابع مالی خارجی و سرمایه گذاری در کشور خواهیم بود، گفت: رفت و آمد هیئت های خارجی و مذاکرات آنها برای همکاری و سرمایه گذاری در ایران به طور حتم در سال ٩٥ نتایج مثبت خود را بروز خواهد داد.

    وی در ادامه با اشاره به دشواریها و مشکلات سال ٩٤ یادآور شد: از ابتدا پیش بینی ما این بود که سال ٩٤ سال سختی خواهد بود زیرا یک دوره طولانی رکود تورمی در کشور حاکم بود، رشد اقتصادی منفی بود و تحریمها نیز تا حد زیادی اثرگذار شده بود و ما به این نتیجه رسیدیم که باید کشور را از این شرایط خارج کنیم.

    معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در کنترل تورم اظهار کرد: کار بزرگی در مهار تورم انجام شد و دولت توانست گامهای موثری در این زمینه بردارد.
     
    جهانگیری تورم را مادر همه مشکلات اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه ایران با تورم دو رقمی روبروست و این در حالی است که تنها چند کشور اندک در جهان دارای تورم دو رقمی هستند.
     
    وی با تاکید بر این که اقتصاد کشور باید برای فعالان اقتصادی قابل پیش بینی باشد، افزود: رشد اقتصادی کشور در سال ٩٣ از منفی به مثبت بدل شد و این موضوع باید در سال ٩٤ نیز ادامه می یافت، اما به دلیل کاهش ناگهانی درآمدهای نفتی این اتفاق رخ نداد.
     
    معاون اول رئیس جمهوری گفت: در سال ٩٠ درآمدهای ارزی کشور ١٢٠ میلیارد دلار بود و این در حالی است که درآمدهای ارزی سال ٩٤ به حدود ٢٠ میلیارد دلار رسیده است.
     
    جهانگیری با اشاره به این که بسیاری از کشورهای نفت خیز که با تحریمها نیز روبرو نبودند، پس از کاهش قیمت نفت با مشکلات متعددی روبرو شدند خاطرنشان کرد: خوشبختانه ایران پس از کاهش بهای نفت علی رغم اینکه با تحریم های ظالمانه نیز روبرو بود، اما تلاطم اقتصادی بر کشور حاکم نشد و این به معنای دانش، تدبیر و علم مدیریت اقتصادی کشور است ضمن آن که مهمتر از همه این ها اعتمادی است که مردم به مدیریت کشور داشتند.
     
    وی ادامه داد: اگر مردم به مدیریت کشور اعتماد نداشتند به سوی ارز و کالاها هجوم می آوردند و این چیزی است که در مقاطعی در سالهای گذشته شاهد آن بوده ایم.

    سرمایه اجتماعی در ٧ اسفند دوباره حیات پیدا کرد

     معاون اول رئیس جمهوری اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه کشور برشمرد و گفت: سرمایه اجتماعی در هفتم اسفند دوباره حیات پیدا کرد و تقویت شد و فرصتی جدید برای مدیران کشور ایجاد شد.
     
    جهانگیری با اشاره به این که تعداد شاغلان در پاییز ٩٤ نسبت به سال ٩٢، یک میلیون و ١٧٩ هزار نفر بیشتر بوده است، یادآور شد: این آمار از سوی مرکز آمار ایران و به صورت رسمی اعلام شده، اما برخی در صحت آن تشکیک کردند و این در حالی است که رئیس مرکز آمار همان رییس مرکز آمار در دولت گذشته است زیرا در دولت یازدهم بنا نداشته ایم که مدیران را  گرایش های سیاسی تغییر دهیم بلکه مدیران دولت گذشته که از تجربه و تخصص کافی برخوردار هستند همچنان در این دولت فعالیت دارند.
     
    وی با اشاره به مشکل بیکاری در کشور یادآور شد: البته ما به خوبی درک می کنیم که در بسیاری از خانواده ها افراد جویای کار وجود دارد. مسئله بیکاری یکی از چالش های اصلی کشور است که به طور جدی به آن خواهیم پرداخت.
     
    معاون اول رئیس جمهوری گفت: بیکاری جز از طریق سرمایه گذاری و تولید برطرف نمی شود و برای این که سرمایه گذاری افزایش یابد باید بخش خصوصی به میدان بیاید و فضای امنی برای سرمایه گذاری شکل گیرد تا شاهد حضور منابع خارجی در اقتصاد کشور و حل مشکل بیکاری باشیم.
     
    جهانگیری با اشاره به سخن برخی افراد که می گویند تحریمها هنوز لغو نشده و دلیل آن را مشکلات موجود بر سر راه همکاریهای بانکی می دانند تصریح کرد: تحریمها لغو شده است، شورای امنیت، اتحادیه اروپا و رئیس جمهوری آمریکا نیز قطعنامه های گذشته را لغو کرده اند، اما این که انتظار داشته باشیم ظرف مدت اندکی همه کارها به روال گذشته و دوران پیش از تحریم بازگردد، اشتباه است. کشوری که سالها در فشار بوده و با تحریمها روبرو بوده است، پس از لغو تحریمها نیازمند مدت زمانی است تا همه امور به روال گذشته بازگردد.
     
    وی همچنین با اشاره به این که برخی افراد حل مسائل بانکی و مشکل سوئیفت را همچنان برقرار می دانند، تصریح کرد: همه مسئولان بانکی و اقتصادی کشور می گویند که مشکل سوئیفت برطرف شده است، اما یک عده که تجربه لازم در فعالیتهای اقتصادی ندارند همچنان اصرار می کنند که مشکل سوئیفت پابرجا است.

    فروش نفت ایران اوایل سال آینده به روزانه دو میلیون بشکه می رسد

    معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: پس از لغو تحریمها، از بهمن ماه فروش نفت افزایش یافته است و امروز با ٤٠٠ هزار بشکه افزایش صادرات روبرو هستیم و پیش بینی ها این است که اوایل سال آینده مقدار صادرات نفت کشور به ٢ میلیون بشکه و به پیش از تحریمها خواهد رسید.

    دکتر جهانگیری با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی در سال ٩٥ محوریت خواهد داشت گفت: اقتصاد مقاومتی در دولت ایران یک موضوع جدی است که درون زایی و برون گرایی از رویکردهای اصلی آن است بدین معنا که هم باید به توانمندی داخلی اتکا داشته باشیم و هم باید با دنیا تعامل نماییم.
     
    وی افزود: حبس کردن اقتصاد ایران در داخل کشور یعنی نابود کردن آن و کسانی که دنبال حبس کردن اقتصاد کشور هستند می خواهند اقتصاد ایران را نابود کنند.
     
    معاون اول رییس جمهور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی انزوا نیست بلکه باید با دنیا تعامل داشته باشد خاطرنشان کرد: استفاده از توانمندی داخلی در بسیاری از طرح ها و پروژه ها نظیر سد سیمره قابل مشاهده است و بکارگیری توانمندی و نیروی داخلی کشور توسط مهندسان بومی در احداث سد سیمره افتخار آمیز است.
     
    دکتر جهانگیری مهندسین، پیمانکاران و شرکت های ایرانی را از سرمایه های ایران برشمرد و گفت: این که گفته می شود سرمایه ایران فقط نفت است اشتباه است. پیمانکاران و مهندسین ایرانی که چنین کارهای بزرگی انجام می دهند نیز سرمایه های بی نظیر کشور هستند که اگر از آنها حفاظت و حراست نکنیم و دچار آسیب بشوند، در حقیقت خیانتی بزرگ صورت گرفته است.
     
    وی با اشاره به توانمندی شرکتهای مهندسی و پیمانکار ایران گفت: بسیاری از این شرکتها در مناقصات طرحها و پروژه های بین المللی با وجود حضور شرکتهای رقیب بین المللی موفق می شوند که اجرای پروژه را از آن خود کنند و ما باید از این شرکتها حمایت و مراقبت کنیم تا بتوانند در برنامه های خود موفق عمل کنند.
     
    معاون اول رئیس جمهوری نیروگاه سد سیمره را نیز کاری بزرگ و ستودنی توصیف کرد و گفت: باید از همه دست اندرکاران اجرای این پروژه افتخار آمیز قدردانی کنیم.
     
    دکتر جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود استان ایلام را استانی پراهمیت برای کشور توصیف و خاطرنشان کرد: زمانی که نیاز بود عده ای سینه خود را در برابر دشمن سپر کنند ایلامیها در خط مقدم قرار داشتند و بر ماست که به آنها احترام بگذاریم و قدردان آنها باشیم.
     
    وی گفت: ایلام آینده بسیار خوبی دارد و دربخش کشاورزی با وجود طرحهای خوب آبرسانی که در این استان اجرا شده، بسیاری از اراضی بزودی زیر کشت خواهند رفت.

    طرحهای مهمی در بخش نفت و گاز ایلام فعال می شود 

    معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه طرحهای مهمی در بخش نفت و گاز برای ایلام فعال خواهد شد، یادآور شد: پیش بینی ما این است که ایلام در آینده یکی از استانهای توسعه یافته کشور خواهد بود.
     
    در این مراسم حمید چیت چیان، وزیر نیرو نیز ضمن قدردانی از دست اندرکاران اجرای سد و نیروگاه سیمره به تشریح رویکرد دولت درباره سد سازی پرداخت و گفت: در دولت یازدهم تغییر رویکردی عالمانه و دقیق در موضوع سدسازی صورت گرفت و در برنامه سدسازی کشور بازنگری شد.
     
    چیت چیان افزود: در دولت تدبیر و امید برای سدسازی موضوعهای مختلفی نظیر مسائل اجتماعی، مسائل زیست محیطی و موضوعهای فنی بررسی دقیق شد و در برخی سدها و نیروگاه ها بازنگریهایی اعمال شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829