امروز:
پنجشنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس جمهوری: تحقق رشد ٨ درصدی اقتصادی به جذب سرمایه‌ گذاری نیازمند است

 رئیس جمهوری گفت: برای تحقق رشد ٨ درصدی نیاز به جذب سرمایه‌ گذاری از داخل و خارج کشور و بکارگیری فناوری داخلی و خارجی برای ارتقای بهره‌وری داریم و این همان مسیری است که آنرا برجام ٢ نامیده‌ام.
به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حسن روحانی، رئیس جمهوری، شب گذشته (دوشنبه، ١٧ اسفندماه) و در پایان سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد در جمع خبرنگاران، درباره دستاوردهای این سفر گفت: این طرحها که پیش از سفر کاروان تدبیر و امید در جلسات تهران با حضور وزرا و استاندار مورد بحث و بررسی قرار گرفت، در زمینه های راه، راه آهن، تامین آب بویژه آب آشامیدنی روستاییان، تکمیل گازرسانی به روستاها، طرحهای ورزشی، فرهنگی، عمران شهری، برق، گردشگری، مخابرات و بهداشت و درمان در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به جاذبه های فراوان استان یزد افزود: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح در بخشهای برق، مسکن و صنعت و همچنین بحث و بررسی درباره پروژه های نفت و گاز، مخابرات، طرحهای سازمان تامین اجتماعی و طرح انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی در جلسه شورای اداری، از دیگر اقدامها و برنامه های مهم در این سفر برای آبادانی و توسعه استان بود.
روحانی با اشاره به اهمیت اجرایی شدن طرح بزرگ انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به فلات مرکزی و اقدامهای اتخاذ شده در دولت یازدهم در این زمینه، تصریح کرد: ٤٠٠ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه برای این طرح که تحولی بزرگ در استان در زمینه کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی بوجود خواهد آورد، اختصاص داده شد.
رئیس جمهوری عنوان کرد: مشکل اشتغال در کشور با یک تحرک و ایجاد رونق اقتصادی رفع خواهد شد که لازمه آن تلاش برای تحقق رشد هشت درصدی مدنظر در برنامه پنج ساله ششم است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد.
وی ادامه داد: برای تحقق رشد هشت درصدی نیاز به جذب سرمایه‌ گذاری از داخل و خارج کشور و بکارگیری فناوری داخلی و خارجی برای ارتقای بهره‌وری داریم و این همان مسیری است که آنرا برجام ٢ نامیده‌ام، نخستین گام در مسیر اجرای برجام ٢ این است که حاشیه‌ ها را کنار گذاشته و همه برای رشد کشور قدم در میدان بگذاریم.
روحانی گفت: تحریم به عنوان مانع بزرگ از مسیر رشد اقتصاد کشور برداشته شده است، دولت به تنهایی قادر به اجرای سیاستهای تحقق رشد هشت درصدی نیست و بخش خصوصی، بخش تعاونی و همه فعالان اقتصادی باید به میدان بیایند.
رئیس جمهوری افزود: سیاستهای اقتصاد مقاومتی به دنبال ساختن اقتصاد درون زا و برون‌نگر است، آنچه امروز دولت در جهت ارتقای شاخصهای مختلف اقتصادی به دنبال آن است مثل افزایش تولید نفت و گاز، فعال کردن ظرفیتهای گردشگری در کشور، افزایش تولیدات کشاورزی و مواد غذایی و کاهش اتکا به واردات در این حوزه و امثال آن همه در جهت تقویت اقتصاد درون زا است که البته نگاهش به صادرات است و این همان اقتصاد مقاومتی است.
وی تاکید کرد: دولت برای همه دستگاهها نیز برنامه‌ های مشخصی در جهت تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است که پیگیر اجرای آنها نیز هست.
عضویت کانال رسمی شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) در تلگرام

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829