اخبار

مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيزجنوب خبرداد: پايش مستمر جريان انرژي در واحدهاي فرآيندي توليد نفت و گاز

مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب از مطالعه و طراحي سيستم مانيتورينگ براي پايش مستمر جريان انرژي در واحدهاي فرايندي توليد نفت و گاز همسو با اجراي سياستهاي مديريت مصرف انرژي خبر داد.
به گزارش شانا، بيژن عالي پور تأمين و بكارگيري صحيح انرژي را يكي از مهمترين موضوعهايي دانست كه بر ميزان پيشرفت اقتصادي، ثبات سياسي و اجتماعي كشور مؤثر است و گفت: در همين راستا حفاظت از منابع موجود، مديريت بهينه مصرف، بهره‌گيري و استفاده از منابع انرژيهاي تجديدپذير و غيرفسيلي اهميت ويژه‌اي دارد.
وي افزود: افزايش هزينه‌هاي انرژي بويژه در بخش صنعت اثر عمده‌اي بر كل هزينه‌ها و عملكرد و سرانجام بهره‌وري سازمان دارد، به همين دليل نياز به كاهش شدت انرژي و جلوگيري از اتلاف آن در بخشهاي مختلف صنعت و ساختمان بسيار محسوس است.
مديرعامل شركت ملي مناطق نفتخيزجنوب با اشاره به پروژه‌هاي در دست اجراي اين شركت به منظور مديريت مصرف انرژي، تصريح كرد: از جمله اين پروژه‌ها مي‌توان به مطالعه و طراحي سيستم مانيتورينگ براي پايش مستمرجريان انرژي در واحدهاي فرايندي توليد نفت و گاز، مميزي جامع انرژي در تمام ساختمانها و محوطه‌هاي شركت ملي مناطق نفتخيز جنوب با وسعت حدود دو ميليون متر مربع، مميزي جامع انرژي در كارخانجات و تاسيسات صنعتي، اسقرار نظام مديريت انرژي و همچنين طرح جلوگيري از سوزاندن گازهاي مشعل اشاره كرد.
به گزارش شركت ملي مناطق نفتخيزجنوب، عالي پور ادامه داد: اين پروژه‌ها با اهداف پيش گفته و اجراي سياستهاي كلي اصلاح الگوي مصرف ابلاغي از سوي مقام معظم رهبري و همچنين سياستهاي ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتي و نيز اجراي ماده ۱۹۰ قانون برنامه توسعه اجرا مي‌شود.
شركت ملي مناطق نفتخيزجنوب همسو با كاهش آلاينده‌هاي محيطي ناشي از توليد و سوء مصرف انرژي، افزايش راندمان مصرف، مطالعه و بررسي پروژه‌هاي مرتبط با برنامه‌ريزي و بهينه‌سازي مصرف انرژي، پتانسيل‌سنجي طرحهاي بهينه‌سازي، تهيه سيستم مرجع، ترازنامه‌انرژي و شاخصهاي بهينه‌سازي مصرف انرژي، آموزش، فرهنگ‌سازي و به طور كلي تسري نظام مديريت انرژي در سازمان، شناسايي و جذب منابع براي اجراي طرحهاي مرتبط با بهينه‌سازي مصرف انرژي در بخشهاي مختلف از جمله حمل و نقل، بررسي و مطالعه سوختهاي جايگزين و بهره‌برداري كارآمد و بهينه از انواع حاملهاي انرژي را در دستور كار دارد.

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829