اخبار

سیاست ایران برای استفاده بیشتر از CNG در خودروها راهکار درستی است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «راجر ویلدمن» به سخنان بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان در همایش موتورهای درونسوز در این باره که باید حداقل یک سوم مصرف سوخت در خودروهای سواری را به سمت CNG هدایت کرد ، اشاره کرد و گفت: این سیاست، راه حل درستی است.
ویلدمن در حاشیه نهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت به خبرنگار ایرنا گفت: استفاده از سوخت پاک در خودروها، راه حل موثر و سریعی برای کاهش آلودگی هوا است.
وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود فناوری هایی که قرار است در زمینه موتورهای درون سوز وارد ایران شود، فناوری بالایی نیست گفت: فناوری که هم اکنون ایران دارد یورو چهار است که مربوط به سال 2005 است و فناوری که درخواست کرده است و با شرایط خود دست یافتنی می بیند، یورو 6 است که بهترین فناوری در این زمینه نیست اما تفاوت فاحشی با یورو چهار دارد.
ویلدمن اظهار داشت: شرکت مهندسی و طراحی موتور ای.وی.ال در سال های 2003 تا 2012 با ایران همکاری داشت و آخرین پروژه ای که اجرا کرد، طراحی و ساخت یک خودرو یک لیتری سه سیلندر بود که تقریبا همه مشخصات یک خودرو پاک را داشت.
وی افزود: اکنون می خواهیم همکاری های خود با ایران را خیلی سریع نه تنها به سطح قبلی برسانیم بلکه آن را گسترش دهیم و آینده خوبی در این همکاری ها برای هر دو طرف قابل پیش بینی است.
نهمین همایش بین المللی «موتورهای درون سوز و نفت» با محوریت تدوین راهبرد سوخت و قوای محرکه، سوخت های نوین و پاک، فناوری های نوین موتور، احتراق در موتورهای درونسوز و مهار آلایندگی ناشی از آن، آلایندگی موتورهای درونسوز در کلان شهرها، دینامیک سیالات موتورهای درونسوز، صدا و ارتعاشات، مدیریت و تنظیم موتور، روانکاری، خنک کاری و انتقال حرارت، تطابق موتور با خودرو، مهندسی مواد در موتور و قطعات جانبی، علل خرابی و فرایندهای بهبود قطعات، طراحی و ساخت موتورهای درونسوز و قطعات آن و روش های آزمایشگاهی روزهای 27 تا 29 بهمن ماه در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.


نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829