امروز:
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رتبه نخست وزارت نفت در دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات

وزارت نفت در تازه‌ترین ارزیابی کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بار دیگر در جایگاه نخست میان دستگاه‌های دولتی قرار گرفت.

به گزارش شانا، در گزارش محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان رئیس کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات به جواد اوجی، وزیر نفت، وزارت نفت با ۱۰۰ درصد پاسخگویی به درخواست شهروندان در جایگاه نخست میان دستگاه های دولتی قرار گرفت.

جواد اوجی، وزیر نفت در واکنش به این گزارش از تلاش روابط عمومی و دست‌اندرکاران پاسخگویی به شهروندان در صنعت نفت قدردانی کرد.

برپایه این گزارش، مجموعه وزارت نفت و ۶۷ شرکت اصلی و فرعی تابع آن در ۶ ماه نخست امسال با پاسخگویی به همه ۴۳۰ درخواست ثبت شده در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات با میانگین کمتر از هفت روز بار دیگر جایگاه نخست در میان دستگاه‌های دولتی را از آن خود کرده است.

طی سال‌های گذشته وزارت نفت همواره جزء دستگاه‌های برتر در اجرای قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات بوده است که در تابستان گذشته نیز وزارت نفت و چهار شرکت اصلی آن در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ جشنواره شهید رجایی موفق به کسب همه امتیاز مرتبط به سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات شده بودند.

وزارت نفت همچنین با انتشار داوطلبانه بیش از ۱۳ هزار سند در سامانه  انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات جایگاهی ویژه‌ در اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی عملکرد دستگاه به خود اختصاص داده است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829