امروز:
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

با حضور وزیر نفت
وضع تأمین سوخت زمستانی در کمیسیون انرژی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی وضع تأمین سوخت زمستانی با حضور وزیر نفت در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مصطفی نخعی در تشریح نشست عصر روز دوشنبه (۲۰ آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور جواد اوجی، وزیر نفت به‌منظور بررسی وضع تأمین سوخت زمستانی برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدای این نشست وزیر نفت و معاونان وی گزارشی از اقدام‌های این وزارتخانه برای تأمین سوخت زمستانی و افزایش تولید و توسعه زیرساخت‌های انتقال نفت و گاز در کشور ارائه کردند.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی گاز عدد بی‌سابقه‌ای در کشور است و نسبت به پارسال نیز ۳۶ درصد افزایش داشته است، افزود: باید این کار را یکی از اقدام‌های بسیار خوب وزارت نفت دانست.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس به اقدام‌های انجام شده از سوی وزارت نفت در حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی با توجه به گزارش ارائه شده ازسوی مسئولان این وزارتخانه در کمیسیون انرژی اشاره و تصریح کرد: ما در بودجه سنوات گذشته و امسال و برنامه هفتم توسعه، احکام بسیاری همسو با بهینه‌سازی تصویب کردیم که وزارت نفت اقدام‌های خوبی در این باره انجام داده‌ است.

نخعی نوسازی و بهسازی رایگان موتورخانه‌ها در مناطق مختلف کشور و هدف‌گذاری تعویض بیش از ۴ میلیون بخاری پرمصرف با کم‌مصرف برای مدیریت مصرف را از دیگر برنامه‌های وزارت نفت اعلام کرد.  

وی به افزایش تولید گاز از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون با توجه به گزارش ارائه شده در کمیسیون انرژی اشاره و اظهار کرد: اگرچه زمستان امسال قطع گاز خانگی نخواهیم داشت، اما با توجه به ناترازی موجود باید محدودیت‌هایی برای صنایع و نیروگاه‌ها ایجاد کرد، البته اگر دولت برنامه‌ریزی درستی در محدودیت سوخت صنایع داشته باشد به تولید آسیب وارد نخواهد شد و در ادامه قیمت محصولات صنایع نیز بالا نمی‌رود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829