امروز:
یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس‌جمهوری:
افزایش تولید نفت و گاز و صفر شدن میعانات روی آب از اقدام‌های مهم دولت سیزدهم است

رئیس‌جمهوری گفت: افزایش تولید نفت و گاز و حل کامل مشکل باقی ماندن ۸۷ میلیون بشکه میعانات روی آب از مهم‌ترین اقدام‌های دولت سیزدهم بوده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در دیدار امروز (چهارشنبه، هشتم شهریورماه) اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامی، سیدابراهیم رئیسی با بیان گزارشی از چالش‌های پیش روی دولت در زمان آغاز به‌کار همچون کرونا، کسری بودجه و کمبود کالاهای اساسی به برشمردن رویکردها و اقدام‌های دولت برای عبور از این موانع اشاره و اظهار کرد: رشد چهار درصدی تولید در دو سال پیاپی، کاهش نرخ بیکاری به ۸.۲ درصد، رونق بی‌سابقه تجارت کشور، افزایش تولید نفت و گاز و حل کامل مشکل باقی ماندن ۸۷ میلیون بشکه میعانات روی آب از اقدام‌های دولت سیزدهم بوده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای حل ۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق، تدبیر دولت برای رفع تنش آبی و حل مشکل ۳۵۰۰ روستا، افزایش تولید گاز برای کاهش ناترازی در بخش گاز، برنامه‌ریزی برای اصلاح نظام بانکی، کاهش رشد نقدینگی از ۴۰ درصد به ۲۷ درصد، تمرکز بر روی اصلاح نظام و ساختار بودجه، افزایش ۱۵ هزار تخت بیمارستانی از ابتدای دولت، پوشش فراگیر بیمه سلامت، رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش ۵۹ درصدی مدال‌آوری جوانان ورزشکار کشور، فعال شدن سامانه‌های شفافیت برای پیشگیری از بروز فساد، ورود ۸ میلیون گردشگر خارجی به کشور، بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی گندم، هدف‌گذاری تولید ۱.۷ میلیون خودرو تا پایان سال، پیگیری مذاکرات رفع تحریم و در عین حال دنبال کردن سیاست همسایگی، حضور در ائتلاف‌های بزرگ جهانی و بازگرداندن اموال ملت ایران در کشورهای مختلف از دیگر اقدام‌ها و برنامه‌های دولت در این مدت بوده است.

رئیس‌جمهوری تمرکز دولت بر کار بی‌وقفه و پرهیز از درگیر شدن در حاشیه‌ها را سیاست دولت خواند و تصریح کرد: با کمک و مشارکت و نقش‌آفرینی خود مردم، پروژه دشمن برای منزوی کردن ایران در جهان و ناامید کردن مردم در داخل شکست خورد.

در این نشست محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهوری نیز گزارشی از وضع شاخص‌های کلان اقتصادی و اهتمام دولت به شعار سال در چارچوب برنامه منظم بیان کرد.

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو نیز به بیان آخرین وضع و میزان پیشرفت طرح‌های بزرگ و در حال اجرا در بخش آب و برق کشور پرداخت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829