اخبار

خجسته مهر:
آینده تولید نفت و گاز در استان ایلام درخشان است/ حمایت از فعالیت نیروهای بومی و تقویت مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه آینده تولید نفت و گاز در استان ایلام درخشان است، از اخذ مجوز توسعه میدان چنگوله در شورای اقتصاد خبر داد و گفت: با حفر 8 حلقه چاه ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه میدان چنگوله سرمایه گذاری می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته مهر امروز (جمعه، 17 تیرماه) در نشست با استاندار ایلام، نمایندگان مجلس، مدیران حوزه اقتصادی استان و مدیران شرکت نفت مناطق مرکزی و شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب، اظهار کرد: حفر ۸ حلقه چاه و تولید روزانه ۱۵ هزار بشکه برای میدان چنگوله هدف گذاری شده است.

وی با بیان اینکه توسعه میدان های دانان و پایدار در دستور کار قرار گرفته است، افزود: یک میلیارد دلار برای میدان های مشترک ایلام هزینه می شود و در مجموع برای میدان دانان، دال پری، چشمه خشک، بابا گیر و ان جی ال دهلران و چنگوله ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خواهد شد.

خجسته مهر با تاکید بر آموزش نیروی تخصصی حوزه نفت و گاز بومی در استان گفت: در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب شد ۲۰۰ نفر نیروی بومی این استان در مرکز از آموزش های تخصصی و حرفه ای حوزه نفت و گاز و انرژی را فرا گیرند.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: تمامی پیمانکاران باید حداکثر از نیروی بومی استفاده کنند و پیمانکارانی که این مورد تخطی کنند جریمه خواهند شد.

وی با اشاره به کمک های شرکت ملی نفت ایران به بخش بهداشت و درمان استان گفت: بهداشت و درمان از موضوعات بسیار مهم و حیاتی است و اگر بیمارستان های استان نیازی به تجهیزات داشته باشند، کمک خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اعلام آمادگی کرد: هر صورت وضعیت در راستای مسئولیت های اجتماعی تعریف شده پرداخت و شرکت در ایام اربعین برای خدمات رسانی به زوار موکب هایی ایجاد می کند.

وی تاکید کرد: پیمانکاران غیر بومی حداقل یک حساب فعال در استان ایلام داشته باشند و تمامی مواد غذایی و امکانات و تجهیزات پشتیبانی باید از استان خریداری شود و این بندها در تمامی قراردادها گنجانده خواهد شد.

خجسته مهر با تاکید بر تقویت حوزه اقتصاد نفت و گاز استان ایلام گفت: ۱۵ میدان نفتی و گازی در ایلام داریم که پتانسیل قابل توجهی دارند که مبنای برنامه ریزی ما  توسعه صنایع تکمیلی این میادین است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ادامه داد: یک میلیارد مکعب تولید گاز به یک و نیم میلیارد افرایش می یابد که بخشی از آن مربوط به فاز دوم تنگ بیجار است.

وی افزود: تمامی میادین مشترک ایلام تعیین تکلیف شده اند که این میادین یا در تولید، توسعه و یا در حال توسعه تکمیلی هستند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با همراهی جمعی از مدیران ارشد این شرکت صبح امروز وارد ایلام شد و در بدو ورود مورد استقبال علی رضایی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب قرار گرفت و در ادامه در مزار شهدای ایلام حاضر شد.

خجسته مهر در ادامه در دفتر حسن بهرام نیا، استاندار ایلام حاضر و سپس در نشست مشترک مسایل استان ایلام با حضور وی بررسی شد.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829