اخبار

وزیر نفت:
نقش مهم پتروشیمی‌ها در تأمین نیازهای ارزی کشور/ ۱۰ میلیارد دلار به سامانه نیما ترزیق شد

وزیر نفت نقش صنعت پتروشیمی را در تأمین نیازهای ارزی کشور بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در شرایط دشوار کشور، پتروشیمی‌ها تنه به تنه درآمدهای حاصل از فروش نفت خام و میعانات گازی می‌زدند و در ۱۰ ماه نخست امسال ۱۰ میلیارد دلار ارز به سامانه نیما تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (دوشنبه، ۱۸ بهمن‌ماه) درآیین بازگشایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پلاست با بیان اینکه خیلی خوشوقت هستم که امروز در جمع جهادگران و فعالان حوزه صنعت پتروشیمی حضور دارم، افزود: آنچه در این نمایشگاه ملاحظه کردم، غرورآفرین است به نحوی‌که فعالان صنعت پتروشیمی ایران بوده است که با تلاش‌های شبانه‌روزی خود این دستاورد با شکوه را خلق کرده‌اند

وی با اشاره به این که صنعت پتروشیمی به تمام معنا یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد:  ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور در ابتدای انقلاب بر اساس روایت‌های مختلف از ۱.۵ میلیون تا ۳ میلیون تن در سال بوده که آن هم بیشتر اوره و آمونیاک برای مقاصد کشاورزی استفاده می‌شد.

وزیر نفت تصریح کرد: به برکت نخبگان و فعالان این صنعت، در سال ۱۴۰۰ صنعت پتروشیمی با ظرفیت ۹۰ میلیون تن در کشور فعال است و طیف متنوعی از پلیمرها، مواد شیمیایی، کودهای شیمیایی، مواد آروماتیک و مواد هیدروکربنی و همچنین زنجیره تکمیل صنایع پتروشیمی را تولید می‌کنند.

دستاوردهای چشمگیر انقلاب در صنعت نفت

اوجی دستاوردهای انقلاب در صنعت نفت را در بخش‌های مختلف نفت، پتروشیمی، گاز چشمگیر اعلام کرد و گفت: ایران با دارا بودن ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال و ۳۳ هزار میلیارد مترمکعب گاز قابل استحصال، رتبه نخست مجموع ذخایر هیدروکربوری را در دنیا به خود اختصاص داده است و در طی ۴۴ سال ما خودمان صنعت‌مان را رشد و توسعه دادیم.

وی به دستاوردهای صنعت گاز از ابتدای انقلاب تاکنون اشاره کرد و گفت: اوایل انقلاب ما یک پالایشگاه گاز بیدبلند را داشتیم و ظرفیت تولید گاز کشور هم ۲۵ میلیون مترمکعب در روز بود که امروز به بیش از یک میلیارد مترمکعب رسیده است که به وسیله کارشناسان این صنعت محقق شده است، در حوزه پالایش و پخش هم همین دستاوردها را کسب کرده‌ایم.

وزیر نفت با بیان اینکه به همت عزیزانی که در این حوزه تلاش کردند هم اکنون مردم شریف ایران از نعمت گاز بهره‌مند شدند، ادامه داد: گازرسانی گسترده در ایران از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است. شاید قبل از انقلاب به یک یا دو روستا و چند شهر گازرسانی انجام شده بود، اما امروز ۸۵ درصد ضریب روستایی از نعمت گاز بهره‌مند هستند که در هیچ جای دنیا چنین پوشش گسترده‌ای را نداریم.

اوجی با یادآوری دوران مسئولیت خود در صنعت گاز اظهار کرد: هم اکنون ۹۸ درصد ضریب خانگی در حوزه شهری از نعمت گاز بهره‌مند هستند که  از دستاوردهای انقلاب است، هرکجا که خط لوله گاز بوده، توسعه و آبادانی را هم به همراه داشته است.

این خبر در حال تکمیل است...

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829