جلسه بررسی راهکارهای استفاده از بستر ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر با هدف کاهش شدت انرژی درشهر تبریز با حضور دکتر علی مبینی دهکردی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شهین باهر شهردار تبریز برگزار شد.
این جلسه که با حضور سلیمانی معاون مالی شهرداری تبریز، مولوی فرد مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز وحومه و خاوندی سرپرست معاونت برنامه ریزی سازمان قطار شهری تبریز و مهندس کمالی مدیر بهینه سازی انرژی بخش حمل و نقل و جمعی از کارشناسان شرکت بهینه سازی برگزار شد، راهکارهای کاهش مصرف سوخت و خلق منبع از محل صرفه جویی انرژی در شهر تبریز ، لزوم کاهش شدت انرژی براساس اسناد بالا دستی از جمله سند حمل و نقل انرژی و پتانسیل های موجود در شهر تبریز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
شایان ذکر است از محل قراردادی که میان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با شهرداری تبریز و سازمان قطار شهری تبریز در ذیل طرح توسعه حمل و نقل مسافر با قطار شهری در تهران و هشت کلانشهر" در راستای ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر به مبلغ 82.6 میلیون دلارمنعقد شده است، تاکنون 20 دستگاه واگن از 70 دستگاه مورد اشاره در قرارداد وارد ناوگان حمل و نقل قطار شهری تبریز شده است که به ازای صرفه جویی محقق شده بخش عمده بازپرداخت ها از محل ماده 12 پرداخت شده است.
در این نشست همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با سازمان قطار شهری تبریز جهت هدف گذاری طرح توسعه مترو شهر تبریز تا سال 1410 بررسی شد.
در ادامه مقررشد شهرداری تبریز با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و در راستای استفاده از منابع طرح " نوسازی 129 هزار دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی پایه گازسوز، هیبریدی و برقی با پیمایش بالا" اقدامات اولیه جهت انعقاد قرارداد نوسازی 5 هزار دستگاه تاکسی فرسوده را در دستور کار خود قرار دهد.
این نشست روز دوشنبه 13 بهمن ماه درمحل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار شد.