امروز:
سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

مهندس احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور :
با اجرای مبحث 19 و 22 مقررات ملی ساختمان مصارف انرژی را کاهش می دهیم

 مراسم امضای تفاهم نامه همکاری به منظور بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های کشور بین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشورظهر امروز  24 آذر ماه در محل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزارشد.

این مراسم  با حضور مهندس خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و دکتر علی مبینی مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت  برگزار شد .

مهندس احمد خرم در این مراسم ضمن اشاره به نقش مبحث 19 و 22 مقررات ملی ساختمان در صرفه جویی انرژی اظهار داشت :

ما ستاد مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان را در سازمان نظام مهندسی فعال کردیم که یکی از محورهای آن  مراقبت و نگهداری  از ساختمان ها است . همچنین تعیین تکلیف برای مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان ( صرفه جویی در مصرف انرژی ) از برنامه های جاری ستاد است که از این پس ما با الویت این موارد را پیگیری خواهیم کرد

وی خاطر نشان کرد : نداشتن مدیر بهره برداری مطلع و مطلع نبودن نیروی انسانی فنی جهت نگهداری و تعمیرات ساختمان ها  باعث شده است هزینه های  ساختمان در مصارف مختلف مانند آب وبرق و گاز  افزایش یابد که می توانیم با ورود جدی و با الویت دادن به انگیزه های صرفه جویی و سرمایه گذاری در راستای مصرف بهینه انرژی گام های موثری در این جهت برداریم .

مهندس خرم اظهار امید واری کرد با امضاء این تفاهم نامه قدم  نخست برای این اقدام موثر رقم بخورد.

علی مبینی دهکردی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در زمینه توجه به بهینه سازی مصرف انرژی در بنگاه ها و  سازمان های اقتصادی، کارخانجات و سیستم های حمل و نقل و... دچار یک غفلت استراتژیک ملی هستیم اظهار داشت: در سال های گذشته  میزان مصرف انرژی در کشور افزایش یافته و سبب گسترش فقر در جامعه شده است اما خوشبختابه هم اکنون زیر ساخت های کشور از خطوط انتقال فرآورده از مبادی تولید،  تا مبادی مصرف گسترده شده و تمرکز بر مبحث بهینه سازی مصرف انرژی، پالایش و فرآورش فراهم شده است.

علی مبینی دهکردی  اظهار امیدواری کرد  این تفاهم نامه میتواند شرایط را برای گسترش همکاری میان شرکت بهینه سازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور  فراهم آورد و الگوی مناسبی برای سایر ارگان ها در بخش های صنعت، کشاورزی و حمل و نقل ارائه نماید .

مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: ما باید با خلق منابع از  اتلاف انرژی در راستای توسعه کشور قدم برداریم که این مهم با اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان، ارزیابی میزان مصرف انرژی در بخش  ساختمان و مسکن و اجرای استانداردهای مصرف انرژی در ساختمان ها امکان پذیر می شود.

وی در ادامه به ضرورت همکاری شهرداری ها با سازمان نظام مهندسی و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت  برای اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و گفت: شهرداری ها می توانند با خلق منابع مالی از محل جلوگیری از اتلاف انرژی در ساختمان ها، برای توسعه شهری و رفاه شهروندان هزینه نمایند و در این راستا بر اجرای مبحث 19مقررات ملی ساختمان اهتمام ورزند.

وی اظهار امیدواری کرد امضای این تفاهم نامه و اجرایی شدن آن بتواند با کاهش تلفات انرژی در ساختمان های کشور گامی موثر در  رسیدن به ظرفیت بازار بهینه سازی انرژی بردارد.

علی مبینی دهکردی خاطر نشان کرد: براساس مصوبه شورایعالی انرژی و دولت جمهوری اسلامی ایران که تصریح کرده است  طی ده سال آینده شاخص شدت مصرف انرژی به یک دوم وضع کنونی کاهش یابد، تشکیل بازار بهینه سازی انرژی با ظرفیتی معادل 3.5 میلیون معادل بشکه نفت خام در روز می تواند آغاز فرایندی موثر در این راستا باشد.

در ادامه این جلسه احمد خرم رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نیز از همکاریهای مجدانه شرکت بهینه سازی مصرف سوخت تشکر کرد و  اظهار داشت: با امضای این تفاهم نامه اجرای مبحث 19 مقررات ملی ساختمان در راستای کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها اولویت نخست سازمان نظام مهندس خواهد بود.

مراسم امضای تفاهم نامه همکاری به منظور بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان های کشور بین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان نظام مهندسی ساختمان  کشورظهر امروز  24 آذر ماه با حضور مهندس احمد خرم  رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ، دکتر علی مبینی دهکردی مشاور وزیر نفت و مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و مهندس هاشمی مدیر بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان و کارشناسان سازمان نظام مهندسی   در محل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزارشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829