امروز:
چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

محمد صفایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:
مدیریت الگوی مصرف؛ حلقه مفقوده بودجه۱۴۰۰/کرونا بنزین کشور را مازاد کرد

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  در مورد قانون اصلاح الگوی مصرف و نقش آن در کاهش هزینه‌ها گفت؛ متاسفانه این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده و به عبارتی اصلاح الگوی مصرف حلقه مفقوده بودجه ۱۴۰۰ است.

محمد صفایی دلویی تحلیلی از حوزه انرژی بودجه دولت برای ۱۴۰۰ داشت. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که بودجه سال ۱۴۰۰ همانند دولت‌های پیشین وابسته به نفت است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود؛ دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شده است که با توجه به شرایط کنونی فروش نفت و نیز اقتصاد کرونا زده کشورها اندکی دور از تحقق است.

صفایی  ادامه داد: اگر نگاهی به مصرف انرژی داشته باشیم می‌توانیم به این نکته اشاره کنیم که به دلیل کرونا و کاهش جابجایی‌ها مصرف انرژی و بنزین در کشور ما همانند سایر کشورها به میزان درخور توجهی کاهش پیدا کرده است به نحوی اکنون مازاد بنزین در کشور داریم.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پاسخ  به سئوال که آیا در حوزه درآمدی دولت برای بودجه ۱۴۰۰ افزایش هزینه سایر حامل‌های انرژی را دیده است، گفت؛ نکته درآمدی بودجه ۱۴۰۰ دولت بر اساس افزایش فروش نفت است و متکی به افزایش محسوس دیگر حامل‌ها نیست.

صفایی در مورد قانون اصلاح الگوی مصرف و نقش آن در کاهش هزینه‌ها گفت؛ متاسفانه این موضوع در بودجه ۱۴۰۰ دیده نشده و به عبارتی اصلاح الگوی مصرف حلقه مفقوده بودجه ۱۴۰۰ است.

منبع :خبرگزاری میزان

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829