مدیر بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت گفت: اگر دولت محدودیت ورود خودروهای عمومی را لغو کند می توان ناوگان عمومی را تکمیل کرد و سرمایه گذاران بیشتری برای ورود به این طرح راغب می شوند.
ساسان کاظمی نژاد در مصاحبه با برنامه "صبح و گفت وگو" با اشاره به طرح های این شرکت اظهار کرد: «این طرح ها شامل نوسازی کامیون ها، جایگزینی اتوبوس های دیزلی درون شهری و تاکسی های فرسوده بجای تاکسی برقی است.»
وی سود آوری حمل و نقل ریلی را ناشی از صرفه جویی در مصرف سوخت عنوان کرد و افزود :«در این راستا از هوای پاک و آلایندگی کمتر بهره خواهیم برد.»
کاظمی نژاد ادامه داد: «در تهران و ۸ کلان شهر قصد داریم مسافران را از سطح خیابان به سمت مترو هدایت کنیم؛ بنابراین نیازمند ایجاد انگیزه و افزایش تعداد خطوط مترو و واگن در کلان شهرها هستیم.»
وی تعویض موتور خودروهای داخلی با موتوری با قوای کم مصرف را از دیگر طرح های این شرکت برشمرد و افزود: «در کشورمان یک شرکت سرمایه گذار این موتور را تولید و با ایران خودرو و سایپا وارد مذاکره شده ایم تا مصرف ۴۴۵ تا ۵۶۰ درصدی سوخت را شاهد باشیم.»
کاظمی نژاد در توضیح فرایند این موتورهای جدید گفت: «وقتی یک خودروی پراید در ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر بنزین مصرف می کند، موتورهای جدید مصرف بنزین را تا ۴,۵ لیتر کاهش خواهند داد و از این محل می توان بازپرداخت ۵ تا ۷ ساله را برای سرمایه گذار این طرح اجرایی کرد.»
مدیر بخش حمل و نقل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در ادامه مصاحبه با رادیو گفت وگو اشتغال زایی را از دیگر مزیت های این طرح دانست و افزود: «در این فضا نیم نگاهی به اشتغال خواهیم داشت.»
کاظمی نژاد گفت: «در بخش حمل و نقل باید ۱۵ الی ۱۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری کنیم تا تمام این طرح ها اجرایی شود و عواید ناشی از آن به بهینه سازی مصرف سوخت، مصرف کمتر بنزین و بهبود آب و هوا منتج می شود.»
وی خاطرنشان ساخت: «وزارت نفت می تواند از سوخت دپو شده اقدام به صادرات کرده و برای کشور درآمد زایی نماید و از طرفی بازپرداخت سرمایه گذاران نیز صورت گیرد.»
کاظمی نژاد در خاتمه این مصاحبه با رادیو گفت وگو تاکید کرد: «اگر دولت حمایت کند و محدودیت در ورود خودروها را برای خودروهای عمومی بردارد، می توان این ناوگان را تکمیل کرد و سرمایه گذاران بیشتری برای ورود به این طرح رغبت پیدا می کنند.»