امروز:
پنجشنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

رئیس جمهوری در دیدار با رییس مجلس سنای ایرلند: ایران می‌تواند نیازمندی اروپا به انرژی را تامین کند

رئیس جمهوری به توانمندی‌های ایران در حوزه پتروشیمی و انرژی اشاره کرد و گفت: ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین نیازمندی‌های کشورهای اروپایی از جمله ایرلند در حوزه انرژی باشد.


به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، (سه‌شنبه، ۱۱ مهرماه) در دیدار با دنیس او دونوان، رئیس مجلس سنای ایرلند با اشاره به توانمندی‌های فراوان در بخش‌های مختلف از جمله معدن، پتروشیمی و انرژی در ایران و استقبال از فعالان اقتصادی ایرلند در پروژه‌های مختلف کشورمان، گفت: ایران می‌تواند منبع مطمئنی برای تامین نیازمندی‌های کشورهای اروپایی در حوزه انرژی باشد.

وی بر ضرورت توسعه روابط بانکی به عنوان پایه اصلی گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی ۲ کشور، تاکید کرد و افزود: توسعه روابط با اتحادیه اروپا، پایداری برجام و عمل طرفین به تعهدات و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نیز مبارزه با تروریسم سه محور مهم در سیاست خارجی ایران است.

دنیس او دونوان، رئیس مجلس سنای ایرلند نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس جمهوری کشورمان، گفت: ایرلند مصمم به توسعه همه جانبه مناسبات و همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران است.

وی توسعه مناسبات بانکی میان ۲ کشور را موجب افزایش روابط تجاری و اقتصادی ایران و ایرلند دانست و بر ضرورت تلاش برای بهبود روابط بانکی ۲ کشور، تاکید کرد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829