قرارداد نوسازی ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون و کشنده فرسوده با سن بیش از ۳۵ سال، با همکاری شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، شرکت سایپادیزل، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و بانک توسعه تعاون اجرایی میشود.
به گزارش شانا، صبح امروز (شنبه، ۳۱ تیر ماه) قرارداد نوسازی ۲ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون و کشنده فرسوده بالای ۱۰ تن بالای ۳۵ سال سن، میان شرکت بهینهسازی مصرف سوخت، شرکت سایپادیزل، سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و بانک توسعه تعاون امضا شد.
به این ترتیب، وزارت نفت دومین گام جدی را در مسیر نوسازی ناوگان کامیون و کشندههای فرسوده برداشت. پیش از این اوایل بهمن ماه پارسال، قرارداد نوسازی پنج هزار دستگاه کشنده میان سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت ماموت امضا شده بود.
ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور بستر قانونی مناسبی برای وزارت نفت و دیگر دستگاههای اجرایی فراهم آورده است که براساس آن بتوان سرمایهگذاران را در زمینه صرفهجویی انرژی در سطح کلان مورد حمایت قرار داد. در همین زمینه تاکنون طرحهای مختلفی در بخش صنعت، ساختمان و حمل و نقل تعریف شده است که از مهمترین آنها در بخش حمل و نقل میتوان به جایگزینی ۱۴۰ هزار تاکسی و ون فرسوده با نوع گازسوز و یا دیزلی، جایگزینی ۱۷ هزار اتوبوس فرسوده پایه گازسوز، نوسازی ۶۵ هزار کامیون و کشنده فرسوده و توسعه حمل و نقل ریلی اشاره کرد.