به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شرکت ملی نفت ایران به نقل از روابط عمومی شرکت پایانههای نفتی ایران، نشست هماندیشی روسای روابط عمومیهای شرکت ملی نفت ایران پنجشنبه و جمعه (ششم و هفتم مردادماه) در سالن اجتماعات ارشاد پایانه نفتی خارگ برگزار شد.
در این گردهمایی دو روزه با حضور روسای روابط عمومی شرکتهای تابعه شرکت ملی نفت ایران، مهمترین مسائل، چالشها و مباحث پیش روی روابط عمومیهای نفت، بررسی و درباره آن تبادل نظر شد.
عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران ضمن تقدیر از حضور روسای روابط عمومی های در جزیره خارگ و اهتمام روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران در برگزاری این گردهمایی به اهمیت جایگاه روابط عمومی در پیشبرد اهداف سازمان اشاره کرد و گفت: باید با تلاش روابطعمومیها تصویری مناسب از فعالیتها و تلاشهای شبانهروزی کارکنان صنعت نفت در اذهان عموم مردم ایجاد و به بهترین شکل ممکن ارائه شود.
وی افزود: امروزه پیشبرد اهداف و برنامههای یک سازمان با تقویت انگیزههای جمعی، آگاهی عمومی و اعتماد متقابل امکان پذیر است و روابط عمومی به عنوان اصلیترین حلقه ارتباط بین مدیران، کارکنان و جامعه، مسئولیتی خطیر در فرآیند تصمیمگیری مدیران و شناخت افکار عمومی به عهده دارد.
اسدروز اطلاعرسانی سریع، صریح، شفاف و بهموقع در خصوص مسائل و مدیریت بحرانها را یکی از اقدامهای مهم روابط عمومیها در صنعت نفت برشمرد و افزود: عملکرد روابط عمومیها باید شفاف و سنجشپذیر باشد و در این مسیر ضرورت دارد روابط عمومی به شکل کاملاً حرفهای و بهروز عمل کند.
سیدمحمد جواد موسوی، رییس پایانه نفتی خارگ نیز در این نشست ماموریتها و اقدامها را در این منطقه عملیاتی تشریح و بر ضرورت توجه ویژه به انعکاس تلاش کارکنان سختکوش عملیاتی از سوی روابطعمومیها تاکید کرد.
مجید بوجارزاده، رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران نیز در این نشست اظهار کرد: تلاشی که در همه حوزههای صنعت نفت از تولید تا صادرات انجام میشود و همچنین سختی و فشار کار در این صنعت با وجود شرایط تحریمهای بین المللی بایستی به جامعه اطلاع رسانی شود که در این خصوص وظیفه روابط عمومیها مهم و حیاتی است.
وی ضمن تشریح اقدامها و برنامههای روابط عمومی شرکت ملی نفت، بر ضرورت برنامه ریزی استراتژیک و همچنین طراحی اقدامهای عملیاتی برای انعکاس دستاوردهای صنعت نفت، تاکید کرد و افزود: هدف از برگزاری این نشستها، شناسایی مسائل و چالشهای روابط عمومیها در بخشهای مختلف است تا در ادامه با همفکری و تبادل نظر به راهحلها و نکات مشترکی در این زمینه نائل شویم.
در ادامه این نشست روسای روابط عمومی شرکتهای تابعه و مناطق عملیاتی نیز به بیان دیدگاهها، مسائل و چالشهای حوزه کاری خود پرداختند.
در دومین روز از برگزاری این گردهمایی کارگاه آموزشی ظرفیت و کاربرد رسانههای اجتماعی در روابط عمومی با حضور دکتر حمید ضیایی پرور، استاد دانشگاه و مدرس روابط عمومی و ارتباطات در سالن جلسات شرکت نفت فلات قاره برگزار شد.
در آغاز این نشست اکبر موسوی، جانشین مدیر منطقه خارگ در شرکت نفت فلات قاره و مهندس فتحی ضمن خوشامدگویی به میهمانان به تشریح شرایط کار در تاسیسات خشکی و دریا پرداختند.
موسوی ذر این نشست اظهار کرد: این بازدید فرصتی است تا روابطعمومیها که خود رسانه بسیار موثری برای اطلاعرسانی هستند با شناخت عمیقی که از عملکرد مجموعه همکاران ما از فرآیند تولید و بهرهبرداری در میدانهای نفتی اعم از دریا و خشکی پیدا میکنند بتوانند روایتگری صادق و تاثیرگذار برای جامعه باشند، چرا که ایثار و فداکاری همکاران ما در سختترین شرایط کاری در این شرکت و صنایع بالادستی صنعت نفت اگر درست منعکس شود میتواند اذهان تصمیمسازان کشور را نسبت به تصمیماتی که برای فرزندان دلسوز و متخصصی که متعهدانه بار سنگین اقتصاد صنعتی کشور را به دوش میکشند بهویژه در حوزه حقوق حقه آنان آمادهتر کند.
در ادامه این گردهمایی نیز از تاسیسات شرکت پایانههای نفتی و شرکت نفت فلات قاره در خارگ بازدید شد و در نشست با مدیران و نیروهای عملیاتی در بخشهای مختلف، ضمن خداقوت به کارکنان از مراحل مختلف عملیات در تاسیسات دو شرکت بازدید شد.