اخبار

فرانسه و تدابیر جدید برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی

تهران- ایرنا- مقامات فرانسه در اقدامی جدید برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ممنوعیت باز بودن در مراکز تجاری دارای تهویه مطبوع را اعمال کرده اند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روزنامه فرانسوی لیبراسیون، نگرانی از کمبود انرژی مقامات فرانسه را به اتخاذ تدابیر بی‌سابقه ای واداشته که هدف اصلی آن صرفه‌جویی است. در تازه‌ترین اقدام فروشگاه‌ها و مراکز خریدی که تهویه مطبوع دارند موظف هستند درب اصلی را ببندند و در غیر اینصورت با جریمه ۱۵۰ یورویی مواجه می‌شوند.

در حالی که فرانسه با موج گرای بی‌سابقه و طولانی بالای ۴۰ درجه مواجه است، با این قانون دیگر فروشگاه‌ها و مراکز خرید هم نمی‌توانند کمی از هوای مطبوع فضای داخلی را به خیابان بفرستند.

شهرداری پاریس این قانون را روز جمعه تصویب و روز اجرای آن را امروز (دوشنبه/۲۵ ژوئیه) اعلام کرد.

«آن ایدالگو» شهردار پاریس این قانون را به منظور مقابله با «مصرف بی‌رویه» در واکنش به «تبعات گرمایش زمین  و لزوم صرفه‌جویی در انرژی در دوره کنونی» حمایت و رستوران و کافه‌های دارای فضای باز بیرونی را از اجرای آن مستثنی کرد.

این قانون که پلیس پاریس مسئول نظارت بر اجرای آن است می‌تواند با مخالفت برخی از مراکز خرید مواجه شود چرا که فروشگاه‌هایی با درهای گشوده بیشتر مشتری را جلب می‌کند. احتمال امتناع از اجرای این قانون دلیل تعیین جریمه نقدی ۱۵۰ یورویی برای متخلفان، عنوان شده است.

علاوه بر پایتخت، این قانون در سه شهر دیگر لیون، بورژان برس و بوزانسون نیز به اجرا درآمده است.

«گرگوری دوسه» شهردار لیون متعلق به احزاب طرفدار محیط زیست، گفت: این یک تصمیم عاقلانه به نفع زمین و به نفع همه ماست.

وی همچنین مغازه‌داران را به خاموش کردن ویترین‌ها زودتر از ساعت معمول و روی آوردن به استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف فراخواند.

قانون بسته شدن درب مراکز خرید دارای تهویه مطبوع پیشتر در کنوانسیون شهروندی برای آب و هوا پیشنهاد شده بود اما فرمان دولتی برای اجرای ان صادر نشده بود.

اروپا در نتیجه جنگ اوکراین و تحریم‌هایی که در واکنش به آن علیه روسیه وضع کرده است، با مساله احتمال کمبود انرژی در فصل سرد مواجه است و به همین دلیل به سمت اتخاذ تدابیر ویژه برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی رفته است.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829