اخبار

رئیس‌جمهوری
صنعت نفت سال آینده تحرک بسیار خوبی خواهد داشت

رئیس‌جمهوری به تحرک در صنعت نفت اشاره کرد و گفت: رقم تولید و صادرات نفت با توجه به شرایط سال آینده در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است و تحرک بزرگی در زمینه رشد اقتصادی کشور به‌وجود خواهد آورد.


به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، سوم دی‌ماه) در نشست هیئت دولت به لایحه بودجه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: این بودجه پیام مهمی برای جامعه داشت و جامعه این پیام را دریافت کرده است.

وی افزود: پیام بودجه این بود که سال ۱۴۰۰ با امسال و سال قبل متفاوت خواهد بود، هم از نظر سیاسی، هم اقتصادی و هم در تحولات بودجه عمرانی که نشان می‌دهد شرایط چگونه است و انتظار مردم را مثبت کرده و در سایه این انتظار مثبت، شاهد تحول مثبت در اقتصاد، کشاورزی و خدمات هستیم.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال رشد اقتصادی مثبت بوده است، افزود: تا پایان سال، رشد اقتصادی با وجود مشکلات مثبت خواهد بود و نخستین اثر آن را در تورم آذرماه می‌بینیم که حرکت در تورم نقطه به نقطه آغاز شده است و در مسیر مهار شتاب تورم خواهیم بود.

روحانی تصریح کرد: از طرف دیگر صنعت نفت تحرک بسیار خوبی خواهد داشت و در بودجه به‌طور کامل مشهود است که رقم تولید و صادرات نفت را با شرایط سال آینده پیش‌بینی کردیم و خود این تحرک بزرگی را در زمینه اقتصادی به‌وجود خواهد آورد.

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: در زمینه بودجه نشست خوبی را با رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تلفیق و برخی نمایندگان با معاون اول و رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از وزیران داشتیم و با مباحثی که داشتیم، دیدگاه‌ها به هم نزدیک‌تر شد.

روحانی اظهار کرد: در نشست دیروز (نخستین نشست مشورتی دولت و مجلس درباره بودجه ۱۴۰۰ کل کشور) در بسیاری از دیدگاه‌ها، وجه مشترک داشتیم و در بعضی از مواردی که مورد بحث و پرسش بود به جمع‌بندی خوبی رسیدیم که امیدواریم در کمیسیون تلفیق با حضور سازمان برنامه و بودجه بتوانیم بودجه را در زمان مناسب با تصویب نمایندگان دریافت و برای سال آینده برنامه‌ریزی کنیم.

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829