امروز:
پنجشنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳

اخبار

وزیر نفت در حاشیه نشست وزارتی جی‌ئی‌سی‌اف:
صلح پایدار نیازمند همکاری‌های بین‌المللی و چند جانبه‌گرایی است

وزیر نفت گفت: دستیابی به صلح و تولید پایدار به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گاز نیازمند توجه به همکاری‌های بین المللی و چندجانبه‌گرایی و پرهیز از قلدرمابی است.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه  بعدازظهر روز (پنجشنبه، ۲۲ آبان) در حاشیه بیست و دومین نشست سالانه وزیران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) از طریق ویدیوکنفرانس، افزود: برای اینکه بتوانیم در جهانی صلح آمیز، برای صلح تولید پایدار به نفع تولیدکننده و مصرف‌کننده گاز به سر ببریم، باید همکاری‌های بین‌المللی و چندجانبه گرایی را مدنظر قرار دهیم و قلدرمابی را کنار بگذاریم و از سیاسی کردن بازارها به‌ویژه بازارهای انرژی پرهیز کنیم.

وی تاکید کرد: امروز در سخنرانی‌ام در نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز به نقش مخرب آمریکا در مقررات جهانی در چهار سال اخیر از جمله در کنوانسیون‌های آب و هوایی، برهم زدن روابط با چین، جنگ تجاری با چین تا روابط دو طرف اقیانوس اطلس و از همه مهمتر خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی علیه ایران به‌ویژه در بخش انرژی پرداختم.

وزیر نفت گفت: آمریکا دسترسی ما را به درآمدهایمان محدود و از نظر خودش منع کرده و با این شرایط سبب شده است در شرایطی که کرونا بازار جهانی را با رکود روبه‌رو کرده است، ما روزانه ۴۰۰ تن از هموطنان را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دهیم و متاسفانه نمی‌توانیم از اموال و درآمدهای خود برای بهبود زندگی مردم، به‌ویژه اهداف بشردوستانه و بهداشتی – درمانی مردم بهره‌مند شویم.

زنگنه افزود: برخلاف همه فشارهای بین المللی، ما توانستیم صنعت گاز خود را توسعه دهیم و به رکورد ظرفیت تولید روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی دست یابیم و افزون بر آن ۹۵ درصد مردم را زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار دهیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829