امروز:
یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳

اخبار

موفقیت پاکستان در تولید انرژی پاک

 شهروندان اسلام‌آباد و لاهور، با ارزان شدن فناوری انرژی‌های پاک همانند انرژی خورشیدی، در نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها پیشتاز شده‌اند.


به نوشته روزنامه اکسپرس تریبیون، چاپ کراچی، از زمان تاسیس «انجمن توسعه انرژی‌های جایگزین» (اِی ای دی بی)، در سال ٢٠٠٦ میلادی، سیاست‌ دولت‌ها در پاکستان، تلاش برای سرمایه‌گذاری در بخش انرژی تجدید پذیر بوده است.

«امجد علی»، رئیس «اِی ای دی بی» اعلام کرد: تمرکز ما بر روی سه پروژه انرژی خورشیدی، بادی و زیست‌توده است و توانستیم پیشرفت خوبی در این زمینه داشته باشیم. تاکنون ٥٩٠ مگاوات از انرژی بادی، ٤٠٠ مگاوات از انرژی خورشیدی و ١٤٥ مگاوات از انرژی زیست‎توده، تولید برق داشتیم.

وی گفت: ما تا سال ٢٠١٨، تولید برق خود را به سه هزار مگاوات از منابع جایگزین خواهیم رساند.

مدیر «اِی ای دی بی» در ادامه افزود: دولت پاکستان برای ترویج انرژی خورشیدی در کشور، عوارض گمرکی واردات محصولات خورشیدی را حذف کرده است. ازاین‌رو، برق ساختمان‌های دولتی نیز از این انرژی تامین می‌شود. افزون بر آن، کشاورزان می‌توانند برای استفاده از این نوع انرژی، وام بدون بهره دریافت کنند.

«آکیل حسین جفری»، مدیر سیاست‌گذاری «اِی ای بی دی» گفت: هم‌اکنون ٣٥ پروژه انرژی بادی با ظرفیت تولید یک هزار و ٧٤٧ مگاوات برق در مرحله توسعه هستند.

بزرگترین مزرعه خورشیدی جهان نیز در شهر پنجاب پاکستان قرار دارد که می‌تواند با ٤٠٠ هزار صفحه خورشیدی، ١٠٠ مگاوات برق تولید کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

آدرس

تهران ، ميدان ونك ، خيابان ملاصدرا ، خيابان شيرازي شمالي ، خيابان دانشور شرقي، پلاك 23
صندوق پستي: 1477-19395

پست الکترونیک: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
كدپستي: 1991813941 

ارسال نظرات و پیشنهادات:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تلفن : 6-88604760

فكس : 88604829